Het beste PHP boek

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamjostie

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Goedendag allemaal,
Ik ben van plan PHP te leren en aangezien je dat niet in één keer doet ben ik van plan er een boek voor te kopen. Nou vroeg ik me af welk boek op dit moment het beste boek is (graag nederlands geschreven) zodat ik deze kan bestellen.

Met vriendelijke groet,
Dwayne

Wat ik persoonlijk heel goed vond, was geen boek maar de videotutorial van Lynda.com.

Als je dan PHP - the essentials of zo neemt, wordt je van alles geleerd. Het gaat niet onwijs diep in op de stof maar leert je de basics. Tijdens deze cursus bouw je zelf een Content Management System.

Er is ook nog PHP - beyond the basics als je na the essentials nog meer wilt leren.

Erik

php5 objects and patterns!

Maar das als je al een beetje php kan.
Ook is het in het engels, al denk ik dat de meeste lectuur omtrent internet en ICT in het engels zijn,....

de vraagsteller vraagt een nederlands boek :p

als je php wilt leren zou ik je eerst aanraden eens te denken wat je wilt maken , een simpel php dingetje

en dan begin je op internet te zoeken.
Ik heb het zo geleerd en het boek php5 en msql voor dummies erbij genomen en ondertussen is mijn basic kennis vrij groot en ben ik verder via google aan het bijleren.
Het voornaamste vind ik dat je een eigen idee hebt van wat je wilt maken want meestal staan in die boeken al een script en dan typ je dat meestal uit je leest de uitleg maar kan je die script niet zelf ontleden dus probeer eens iets anders te maken dan wat in het boek staat of probeer dat uit te breiden dingen in te veranderen dan leer je wat bij ;)

en als je vast zit is hier een leuke plaats voor informatie te vragen en daaruit leer je ook heel veel ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan