Het beste uit mijn ssd halen

• Onderwerp starter Onderwerp starter FoBa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FoBa

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2012
Hallo

Na tijdje zoeken heb ik me een Corsair series GT 120Gb aangeschaft.

Ik heb een clean install gedaan, de ssd zit in mijn asus laptop x53s.
Nu is mijn vraag of ik nog meer uit mijn ssd kan halen?
Als ik hem nu opstart duurt het ongeveer 30sec vooraleer hij opgestart is.
Kan ik deze tijd nog scherper maken of niet?

mvg

Kijk even of je op AHCI modus draait, verder zijn er geen tweaks nodig als je een schone installatie hebt gedaan ;)

Kunt u mij vertellen hoe ik dit te weten kom en hoe ik deze eventueel aanzet?
In de bios?

ik heb net even in de bios gekeken en bij sata configuration staat ahci, dus ik vermoed dat deze aanstaat

Inderdaad in de BIOS ;) Als dat aan staat en je hebt een schone windows installatie gedaan hoef je eigenlijk geen verdere tweaks te doen. Er bestaan overigens nog wel tweakprogramma's, maar dat is alleen maar marginaal verschil als je het mij vraagt.

Mocht je toch zoiets willen proberen, kan je dit programma proberen: SSD Tweaker

Mijn Win 7 PC start ook vanaf een 120GBSSD en dat duurt ook zo'n 20-30 seconden.
Als u er nog ietsje pietsje uit wilt persen moet u het zoeken in het zo veel mogelijk elimineren van alle opstart-services die niet echt nodig zijn.

ik ben tevreden over het opstarten hoor, het is snel, zonder meer. Maar ik wist gewoon niet of ik iets speciaals moest aanpassen of dergelijke...
Dank voor jullie hulp

20 á 30 seconden?:shocked:
is wel héél traag vinden jullie niet?
ik heb laatst nog een ssd in een laptop met 2gb ram erin gezet 13seconden en BAM KLAAR!
Superfetch service uitgeschakeld??

Wat is superfetch en waar kan ik dat uitschakelen?

edit
- ik heb de superfetch service uitgeschakeld, hoewel deze niet op automatisch stond maar op manueel... -
- het scheelt nu toch al 10 sec ongeveer, ik zit nu op 26.7 (met wachtwoord invoeren) -

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan