• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Het document is niet opgeslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floor79

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mei 2006
Vraagje... ik ben met meerdere excel files bezig en af en toe krijg ik bij het opslaan van een van de files de volgende melding : "Het document is niet opgeslagen"
Als ik dan alles weer afsluit (zonder op te slaan dus) en mijn pc opnieuw opstart, naar dezelfde file toega en heropen, dan kan ik wel ineens weer opslaan... heel vreemd..
Ik heb wel verschillende files gecopied van oudere files.. heeft dit er iets mee te maken?
Wie kan me helpen!! Het is behoorlijk irritant..dat ik telkens mijn pc opnieuw moet opstarten om weer verder te kunnen...

Alvast hartstikke bedankt!
Groetjes,
Floor

Hoi Floor,

Kan het zijn dat er Excel-bestanden bijzitten die in een eerdere versie van Excel zijn aangemaakt dan die je nu gebruikt?

Ja klopt... dacht al dat dat het probleem was... ben niet zon'n pc-kenner...
Maar heb ze wel gekopieerd in een nieuw bestand... dacht het daarmee te verhelpen..
wat kan ik het beste doen?

Thanks!

Nog ff niet duidelijk is of je Excel2003 gebruikt.
Wanneer je met 'Opslaan als' kiest voor de optie Excel2003 & .... etc (zie bijlage) dan zou de melding niet meer moeten komen.
Verder wordt - na wijzigen van een werkmap - om de xxx minuten een z.g. 'autoherstelbestand' aangemaakt. Dit kan ook de oorzaak zijn van de mededeling. Dit is een veiligheidsoptie om te voorkomen dat je (gewijzigde) gegevens kwijtraakt.
Je kunt dit evt. uitschakelen via menu: Extra > Opties; tabblad 'Opslaan' (zie 2e bijlage)

Bijlagen

• Opslaan als.JPG
    Opslaan als.JPG
    19,5 KB · Weergaven: 31
  • Autoherstel.JPG
    Autoherstel.JPG
    33,8 KB · Weergaven: 40
Kom er net achter dat dit een 97 versie is en in het foutrapport staat dat Microsoft dit niet ondersteund.... wat nu? Hopelijk hoef ik niet een hele nieuwe versie te installeren..
Is er nog iets anders wat ik kan doen?
Thanks again!

Tsjaaa,

1 Staat ie bij jou of op je werruk
2 Da's wel een hele ouwe
3 Je kan dan van anderen bestanden krijgen die niet compatible zijn zoals dat heet.
4 Of komt dat bij jou niet voor???

Een update naar - minstens - versie 2000 zou wenselijk zijn ....
Door op mijn naam (links) te klikken kan je hierover een mail naar me sturen
Grts, V.

Laatst bewerkt:
1 Hij staat op me werk... (het gekke is dat het een nieuwe PC is, maar hier hebben ze deze versie er opgezet ipv windows XP, omdat ze de XP al op hun eigen PC hebben gezet en dus niet ook nog eens op die van mij kunnen zetten ivm bep. codes en dergelijke)
2 Ja weet het dat het een oude versie... stond er zelf ook van te kijken!
3 Heb ik nog geen last van gehad eigenlijk...

Maar wat nu...?
Help... het gekke is ook dat ik het pas de laatste tijd heb en niet al sinds ik deze PC heb, hoewel ik wel dezelfde files heb gebruikt de hele tijd... strange!

Ja scheet, heb je het nu over Windows, of over het MsOffice-pakket .....
Windows kan versie 98, 2000, ME of XP zijn
MsOffice: 97, 2000, XP(2002) of 2003.

Dat maakt nogal verschil.
Als er op je werk in een netwerk bestanden worden opgeslagen, kan ook dat de oorzaak nog zijn.

Omdat het - denk ik - niet is toegestaan op je werk te gaan 'klooien' met andere versies vrees ik dat je je klacht bij je 'baas' neer moet leggen want echt vlot werken is er met een steeds terugkerende melding natuurlijk ook niet bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan