Het duurt lang voor er wordt geboot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nero3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jun 2012
Het scherm blijft lang zwart voor de computer eindelijk boot. Ik heb deze computer enkele maanden. Dit zou aan de voeding kunnen liggen. Ik weet enkel niet hoe ik dit zou kunnen oplossen. Dit probleem doet zich nog maar sinds kort voor. Net na dat ik had gevraagd te herstarten met vorige correcte configuratie. (chkdsk hing steeds vast)

Ok, je zal iets meer over je systeem moeten beschrijven, merk/model/type.

Blijkbaar heb je de schijfcontrole onderbroken, chkdsk, & dat mag je in principe NOOIT doen, want dan gaat het echt fout.

Duurt het lang voordat het boot naar POST of naar Windows?..

Probeer met F8 in de HerstelConsole te komen, & kies daar Deze computer herstellen, & dan Opdrachtregel.

Kijk daar dan even met dir <schijfletter>: /a:d welke schijven je beschikbaar hebt (X: is meestal de Opstartschijf van de HerstelConsole), schrijf dat even op of onthoud dat, & als je dat geinventariseerd hebt, typ dan voor elke <schijfletter>:

chkdsk <schijfletter>: /f /x

Geduldig helemaal laten uitlopen, want met die Teraschijven van tegenwoordig kan het gewoon wel even duren. Typ daarna exit, & herstart.

Ik kon niets anders. Hij liep volledig vast. Het scherm blijft heel lang zwart. Ik heb achteraf chkdsk al terug geactiveerd. Hij liep vast in stap 5. De computer werkt, maar het duurt lang voor hij opstart. Er is een soort test, als hij deze doet zegt hij dat er een fout in de harde schijf is. Waar vind ik het merk weer?:o

Als ik chkdsk activeer zegt het rapport me dat er 4kb zit in beschadigde sectoren. Volgens mij is een volledige scan vereist. Bedankt, ik heb niet direct de tijd hiervoor. Bedankt voor de hint! Mocht iemand nog een andere oplossing zien zeg het me. Ik ben op weg gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan