Het geluid doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
In een Windows Vista Home Premium omgeving met een Iiyama beeldscherm waarin de luidsprekers in de monitor zitten komt het geluid niet tot zijn recht.Bij de Packard Bell gelt Realtek High Definition als geluidskaart. In de beschrijving van de monitor staat dat de Mute functie uit moet staan. Ik heb geen idee wat met de Mute functie wordt bedoeld en waar die zit.Kan iemand mij helpen het geluidsprobleem op te lossen.

mute is dempen
sluit gewoon eens oordoppen aan
als je geluid hoord dan licht het niet aan pc

Laatst bewerkt:
Ik ben een heel klein beetje benieuwd of er in de handleiding van je monitor hetzelfde staat als in een screenshot van een Iiyama monitorhandleiding hieronder?

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    63,1 KB · Weergaven: 107
Laatst bewerkt:
Dan moet je een nieuw geluidskaart kopen(zie plaatje hieronder). Die koop je bij de MediaMarkt of andere electronicazaken

Dat is een soort kleine kaart die je in je computer stopt en dan doet het geluid het weer.

Hopelijk lukt het wel laat me horen ok? :)

gr. Kungfu
Ben jij niet een heel klein beetje érg voortvarend met het advies een nieuwe kaart te kopen?

In de handleiding van Iiyama staat hetzelfde wat jij hebt laten zien. Alleen heb ik geen idee hoe ik dat beeldje op mijn scherm krijg om daarmee de instellingen te kunnen aanpassen. Heb jij een suggestie.

Ik heb niet zo'n monitor maar ik ben ervan overtuigd dat er 'ergens' in die handleiding van jou ook staat hoe je het onscreenmenu activeert. Dat zou kunnen met een knop op de monitor zelf of anders softwarematig middels een klikknop in de map van Iiyama.
Daarvoor zal je onder de Startknop van Windows moeten zoeken en dan de map van Iiyama.

Navraag bij de leverancier van de PC heeft uitgewezen dat waarschijnlijk de geluiidskaart in de PC kapot is. De PC is van december 2009 dus vreemd als de geluidskaart al zo snel kapot is. Aan de leverancier wordt gevraagd de PC op te halen en te repareren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan