555Martijn
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 jun 2008
( Ja CoD, ik ben eindelijk een boek aan het lezen
)
Na weer een "epic fail" toen ik dacht dat ik wel een "if else" statement uit mijn hoofd kon doen, bedacht ik me dat het toch maar eens tijd was om me te concentreren op een C++ boek, een eBook welteverstaan.
En aan het eind van een hoofdstuk zitten "exercises" en ik ging er daar een van doen.
De opdracht:
"Write a program that gets three game scores from the user and displays the average"
En dit is mijn uitkomst, die dus niet werkt.
(Ik heb dit uit mijn hoofd gedaan, dus kan ook gewoon een typo die ik niet zie)
Ik heb de manieren gebruikt die ik in het boek heb geleerd, ik denk nu zelf dat ik iets fout heb gedaan met "<< (scoreOne + scoreTwo + scoreThree) / average <<" maar zie het zo snel even niet.
Bedankt voor het lezen.

Na weer een "epic fail" toen ik dacht dat ik wel een "if else" statement uit mijn hoofd kon doen, bedacht ik me dat het toch maar eens tijd was om me te concentreren op een C++ boek, een eBook welteverstaan.
En aan het eind van een hoofdstuk zitten "exercises" en ik ging er daar een van doen.
De opdracht:
"Write a program that gets three game scores from the user and displays the average"
En dit is mijn uitkomst, die dus niet werkt.
(Ik heb dit uit mijn hoofd gedaan, dus kan ook gewoon een typo die ik niet zie)
Code:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
int scoreOne, scoreTwo, scoreThree, average;
cout << "scoreOne: " << endl;
cin >> scoreOne;
cout << "scoreTwo: " << endl;
cin >> scoreTwo;
cout << "scoreThree: " << endl;
cin >> scoreThree;
cout << "Average score:" << (scoreOne + scoreTwo + scoreThree) / average << endl;
system("pause");
}
Ik heb de manieren gebruikt die ik in het boek heb geleerd, ik denk nu zelf dat ik iets fout heb gedaan met "<< (scoreOne + scoreTwo + scoreThree) / average <<" maar zie het zo snel even niet.
Bedankt voor het lezen.