• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

het getal 0 retourneren

Status
Niet open voor verdere reacties.

christianhelp

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2017
Berichten
32
Ik heb een dropdown menu gemaakt, waarbij ik afhankelijk van de kwalitatieve score een getal wil retourneren, dit lukt allemaal, behalve bij het getal 0, dan blijft de cel leeg. wat heb ik fout gedaan (zie formule hieronder)



ALS(B168="Geen hoest op commando, ";0;ALS(B168="Hoorbare luchtverplaatsing uit de mond zonder hoest,";1;ALS(B168="Zachte nauwelijks hoorbare hoest, ";2;ALS(B168="Duidelijk hoorbare hoest, ";3;ALS(B168="Krachtige hoest, ";4;ALS(B168="Meerdere krachtige hoorbare hoest, ";5))))))
 

Bijlagen

  • hoestkrachtscore.JPG
    hoestkrachtscore.JPG
    21,3 KB · Weergaven: 23
  • Hoestkrachtscore_2.JPG
    Hoestkrachtscore_2.JPG
    42,9 KB · Weergaven: 34
Ik heb een dropdown menu gemaakt, waarbij ik afhankelijk van de kwalitatieve score een getal wil retourneren, dit lukt allemaal, behalve bij het getal 0, dan blijft de cel leeg. wat heb ik fout gedaan (zie formule hieronder)



ALS(B168="Geen hoest op commando, ";0;ALS(B168="Hoorbare luchtverplaatsing uit de mond zonder hoest,";1;ALS(B168="Zachte nauwelijks hoorbare hoest, ";2;ALS(B168="Duidelijk hoorbare hoest, ";3;ALS(B168="Krachtige hoest, ";4;ALS(B168="Meerdere krachtige hoorbare hoest, ";5))))))

Stuur aub. even een voorbeeldbestandje op, niet de afbeeldingen - daar kan ik niets uit opmaken aangezien ik de achterliggende formules niet kan zien.
 
Zet de 0 eens tussen aanhalingstekens in de formule

Of haal de spatie weg na "Geen hoest op commando,". In jouw formule staat het zo: "Geen hoest op commando, " (spatie achter komma)

Edit: Het probleem is wel de spatie achter elk symptoom in de formule. Haal die allemaal weg en je zult zien dat het werkt
 
Laatst bewerkt:
Staat dit wel correct ?
 

Bijlagen

  • 2020-04-15 11_16_14-Window.jpg
    2020-04-15 11_16_14-Window.jpg
    40,8 KB · Weergaven: 38
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan