Het Item "...".exe waarnaar deze snelkoppeling verwijst, is gewijzigd of verplaatst..

Status
Niet open voor verdere reacties.

GamesJS

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2012
Hallo Helpmij forumleden,

Ik heb net Avast Internet Security gedownload en geinstaleerd. Ik klik op de snelkoppeling van Avast en ik krijg deze melding: Het Item AvastUI.exe waarnaar deze snelkoppeling verwijst, is gewijzigd of verplaatst, waardoor deze snelkoppeling niet goed meer werkt. Wilt u deze snelkoppeling verwijderen?

Ik wil helemaal niks verwijderen ik wil gewoon dat Avast zijn werk gaat doen. Aangezien ik via Spyhunter4, 850 spyware/adware op mijn pc heb ontdekt. Helaas moest je voor spyhunter4 betalen om het op te lossen. Ik heb jaren plezier gehad van Anti-malwarePro helaas krijg ik een runtime error heb hem inmiddels verwijdert en op nieuw op mijn laptop gezet maar dat werkte ook niet. Ik wordt gek van dat MIXI.DJ en andere adware.. Help?!

Mvg, GamesJS

De melding lijkt me duidelijk. Die snelkoppeling wijst naar een programma op een plaats waar deze niet staat.
Zoek AvastUI.exe op en klik er dan met rechts op om er een nieuwe snelkoppeling voor te maken.

Ik heb heel mijn laptop door zocht en niks gevonden. Ik was zelfs niet gemachtigd om de map Avast te openen in mijn program files. En ik ben de eigenaar van mijn laptop...

Dan zou ik Avast verwijderen en opnieuw installeren.

N.B:
Niet gemachtigd zijn is iets heel anders dan eigenaar zijn van de laptop.

Heeft je account wel Administrator rechten?

Zeker weten! Alleen raar genoeg kom ik die Avast map niet in?! Ik heb net een andere map geopent waar je ook Admin rechten voor nodig hebt en daar kom ik wel in?!

Ik zou denken aan een rootkit die toegang tot anti-malware programma's (en diens mappen) blokkeert.
Start de pc in veilige modus en kijk of je dan wel toegang kunt krijgen (of maken) tot de map waar Avast is geïnstalleerd. Probeer het dan opnieuw te starten.
Lukt dat niet, dan de pc opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden, de portable versie van Windows repair all in one draaien en daar (in het eindproces) proberen de rechten terug te zetten van standaardmappen etc. en (vooral, hopelijk kan dat in Veilige modus) de Malwarebytes AntiMalware draaien die in het gebruiksproces wordt gesuggereerd om te draaien.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Avast lukt inderdaad in veilige modus! Geen enkel probleem! Alleen Malwarebytes AntiMalware Krijg ik nog steeds Runtime Error 0 en Runtime Error 440 helaas!

Kennelijk moet je nog even een paar zaken opnieuw registreren, handmatig in een commandbox die als Administrator is uitgevoerd:

Code:
regsvr32 mbamext.dll
regsvr32 ssubtmr6.dll
regsvr32 vbalsgrid6.ocx

Laat Avast een volledige scan doen, incl. een scan naar rootkits: Als Avast in Veilige modus wel werkt dan krijg ik het idee dat je zo'n rootkit hebt.

Tijs.

Bedankt Edmoor, ik ben helaas niet thuis dus dat wordt een klusje voor vannacht. dnties, ik heb in veilige modus het bestand opgezocht (want in veilige modus kon ik wel bij me avas bestanden raar genoeg) wat hij miste (avastui.exe) dat heb ik in dropbox geplaatst toen naar normale modus gegaan bestand van dropbox op mijn bureaublad geplaatst er op geklikt en toen deed die het opeens.

Verstuurt vanaf een telefoon.

Kennelijk moet je nog even een paar zaken opnieuw registreren, handmatig in een commandbox die als Administrator is uitgevoerd:

Code:
regsvr32 mbamext.dll
regsvr32 ssubtmr6.dll
regsvr32 vbalsgrid6.ocx

Ik krijg bij elke code een melding: C:\windows\system32\regsvr32.exe is geen geldige win32-toepassing.

Eerst maar eens een algemene vraag stellen:
Je schreef:
Avast Internet Security gedownload en geinstaleerd.
Je gaat me toch niet vertellen dat je een gejatte versie (met alle mogelijke virussen/malware/rootkits van dien) van Avast geïnstalleerd hebt? Of is het een trial versie die je rechtstreeks bij Avast hebt gedownload?

En regsvr32.exe zou wel degelijk moeten werken, tenzij je Windows nu (al) verzuurd is met virussen e.d. of corrupt geraakt...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nee! Ik zou nooit virusscanners jatten. Ik heb Avast en Anti-Malware nettjes van hun eigen site geplukt als ene trail versie! Avast heeft niks gedaan heb mijn pc gescant hij komt niet verder dan 0% scannen tevens avast wil ook niet update en anti-malware wil niet eens werken. krijg alleen runtime error's.

Ik kwam er net achter dat mijn AVG (Die wel werkt) een anti-rootkit scan heeft. Ben die nu uitvoeren.

Laatst bewerkt door een moderator:
:) Blij dat je het met me eens bent dat het installeren van een gejatte versie van anti-virus wel het laatste is wat je zou moeten doen. :)

Overigens is het niet slim om 2 virusscanners tegelijkertijd te hebben op 1 systeem. Is/was dat wél het geval, dan verklaart dat wellicht ook je foutmelding: De ene virusscanner blokkeert de andere...

Tijs.

Dan blokkeert AVG, Avast. Maar ik begrijp nog steeds niet waar mijn antimalware het niet doet...

Mijn Advanced Systemcare 6.3 heeft een Rootkit gevonden denk ik (Misleading.DefenseCenter HKEY_CLASSES_ROOT\secfile)

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan