• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Het koppelen van cellen in Excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piebepost

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2010
Beste Helpmij'ers,

Ik werk zo af en toe wel eens met Excel maar al met al blijf ik een leek, ik ben dan ook vrijwel nooit in staat om anderen met hun Excel problemen te helpen. Ik durf hier dus ook altijd moeilijk vragen te stellen. Maar vandaag waag ik mij er toch maar weer eens aan:

Voor mijn werk maak ik een nacalculatie applicatie in Excel. De bestanden worden in Excel geïmporteerd uit ons database programma en die verwerk ik dan met een draaitabel. Ik weet dat Excel hiervoor niet het ideale programma is maar voor ons geeft het de beste oplossing.

Tot nu toe boek ik goed resultaat maar ik blijf hangen op (ogenschijnlijk) het aller simpelste van de hele applicatie:

In het werkblad "data" heb ik alle gegevens staan, onderandere productnummer en productomschrijving. De draaitabel heb ik in een ander werkblad staan en sorteert op productnummer. Het probleem waar ik nu tegen aanloop is dat ik het niet voor elkaar krijg dat wanneer ik het productnummer intoets ik daaronder meteen de productomschrijving krijg. U moet zich voorstellen dat ik dit nu al probeer vanaf vanmiddag omstreeks 15:00 en dat ik nu (wel met pauzes tussendoor) rond middernacht nog steeds geen oplossing heb kunnen vinden. Is dit überhaupt wel mogelijk? Ik hoop dat jullie mij hulp kunnen bieden!

Om e.e.a. te verduidelijken heb ik een versimpelt voorbeeld toegevoegt in de bijlage:Bekijk bijlage versimpelde nacalculatie applicatie Helpmij.xlsx

Zo, en nu ga ik maar eens slapen... Mijn dank is groot voor degenen die mij (proberen te) helpen!:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan