Het lezen van xmldocumenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nikkipootjes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2006
Hier spreekt een leek. Hopelijk kan iemand mij duidelijkheid verschaffen inzake het volgende:

Berichtgeschiedenissen van MSN worden opgeslagen in XML documenten. Als ik op mijn computer zo'n XML document opent, opent die in een internetpagina, en krijg ik netjes mijn berichtgeschiedenis te zien. Nu heb ik een aantal XMLdocumenten naar de computer van mijn vriend gemaild. Hij kan deze echter niet zien. Dan krijg je pagina's vol HTML-achtige codes.
Mijn vraag, welk programma moet ik downloaden (gratis) om ervoor te zorgen dat ik die XMLdocumenten ook op zijn computer kan lezen?

Mvg
Nikki

Het klopt dat XML op HTML achtige code lijkt. Ze werken beide met tags, het verschil zet het hem echter in de werking van deze tags. Bij HTML ligt de werking vast bv bij <table></table> krijg je een tabel. Maar bij XML kun je zelf aangeven wat er mee moet gebeuren.

Terug naar jou vraag. Jij wilt de code gewoon bekijken zoals in MSN het geval was. Je kunt een XML bestand gewoon openen in kladblok.Maar dit kost een hoop zoekwerk. Beter kun je een proffesioneler programma downloaden. Zo is het mogelijk om XMLspy als trial te gebruiken. Hier zitten verschillende view mogelijkheden in die het mogelijk maken om de tags niet weer te geven maar de inhoud daarvan wel.

download XMLspy hier. vraag een free evaluation key aan (31 dagen) en voila

succes

Hierop aansluitend heb ik ook nog een vraag. Ik kan mijn berichtgeschiedenis niet lezen op een of andere manier, het zijn eveneens XML bestanden die gelezen moeten worden met een XSL opmaakmodel maar wanneer ik mijn berichtgeschiedenis van msn wil lezen word er een nieuw venster geopend en daar komt het volgende in te staan:
__________------------------------------_______________________

De XML-pagina kan niet worden weergegeven
Kan XML-invoer niet lezen met opmaakmodel XSL. Herstel de fout en klik vervolgens op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.

--------------------------------------------------------------------------------

The system cannot locate the resource specified. Fout bij het verwerken van bron file:anoniem/geheim;)

__-___--___--_______________---------------------------------

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen. Vriendelijk bedankt alvast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan