Het lichste video formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

20ron

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Berichten
18
Ik heb voor op de boot een laptop aangeschaft met 96 mb ram en 19 gb harddisk. Het gaat hier om een compaq armada 1500c. Op deze laptop zou ik graag films willen kijken. Veel mensen op het internet zeggen dat vlc player de lichste mediaplayer is. klopt dit? Nu heb ik dus vlc en ik probeer een avi-bestand af te spelen, dan speelt deze schokkerig af. Dus was mijn 2e vraag welk video formaat is het lichst.

Mats
 
Hoi..

Dat licht niet zozeer aan een mediaspeler maar in dit geval toch eerder aan de laptop.
als ik zo de spec's bekijk kan je gewoonweg niet verwachten dat deze films op een goede manier afspeelt.
daar is deze laptop veels te simpel voor.

Specs
 
ook zou ik er 128MB ram inzetten de CPU gaat wel, Windows 2000 zou ik er ook opzetten geen Windows 95,
 
Heeft totaal geen zin om hier kostbaar geheugen bij te plaatsen.
Het geheugen van de videochip van 2mb zal ten alle tijden tekort komen....

de laptop is gewoonweg niet geschikt!!
 
Gaat inderdaad niet werken op een laptop met deze specs:

# Intel Celeron™ processor up to 400 MHz
# 128-KB integrated cache
# Choice of 12.1-inch Fast Response CSTN or 12.1-inch TFT displays, supporting resolutions of up to 800 x 600
# 64-bit video graphics with 2-MB SDRAM
# 32-MB standard SDRAM
 
Deze laptop heeft andere specificaties! Misschien heeft de vorige eigenaar dat erin gestopt

96mb ram geheugen
20 gb harddisk
windows 2000 (gister er schoon opgezet)
Pentium II 266 mhz
video adapter 2 mb
 
Met deze specs:

96mb ram geheugen
Pentium II 266 mhz
video adapter 2 mb

Is het onmogelijk vloeiend video af te spelen
 
Kijk Windows 2000 zoals ik al zei, die lijkt mij het meest gangbare windows. Zeker voor die laptop. De videokaart is alleen gammel de rest lijkt mij van niet
 
Maakt niet uit welk os je erop zet.Dan nog zal een video niet goed spelen.....

vls player is niet zwaar en heeft derhalve hier geen invloed op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan