Het liep mis met mergen van 2 partities ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

novaviro

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2010
Berichten
11
Het liep mis met mergen van 2 partities ...
Gisteren trachtte ik via het programma Partition Magic twee aangrenzende NTFS partities te mergen om zodoende op de nieuw gecreëerde partitie die de andere in een map had ingesloten meer dan 15% vrije ruimte te krijgen, teneinde aansluitend hieraan een defragmentatie te kunnen uitvoeren ,maar na het heropstarten kreeg ik een zwart scherm met de mededeling:
"Windows kan niet worden gestart vanwege een schijfconfiguratie probleem in de computer.Kan de geselecteerde opstartdiskette niet lezen. Controleer het pad naar de opstartlocatie en controlleer de schijfapparatuur; Controleer de Windows documentatie over schijfconfiguratie en uw hardware handleidingen voor meer informatie."

Ik trachtte dan via mijn windows installatie cd de herstelconsole uit te voeren en gaf oa verschillende commando's in via de Dos -prompt, zoals "fix Mbr" en bootcfg /p /r maar ik heb niets kunnen herstellen, is hier nog iets aan te doen?
 
probeer in dezelfde prompt eens het commando chkdsk /r

hierbij de info wat het commando chkdsk geeft:
Code:
CHKDSK [volume[[path]filename]]] [/F] [/V] [/R] [/X] [/I] [/C] [/L[:size]]


  volume          Specifies the drive letter (followed by a colon), mount point, or volume name.
  filename        FAT/FAT32 only: Specifies the files to check for fragmentation.
  /F                 Fixes errors on the disk.
  /V                On FAT/FAT32: Displays the full path and name of every file on the disk.
                     On NTFS: Displays cleanup messages if any.
  /R                Locates bad sectors and recovers readable information (implies /F).
  /L:size         NTFS only:  Changes the log file size to the specified number of kilobytes.  If size is not specified, displays current size.
  /X                Forces the volume to dismount first if necessary.
                    All opened handles to the volume would then be invalid (implies /F).
  /I                NTFS only: Performs a less vigorous check of index entries.
  /C               NTFS only: Skips checking of cycles within the folder structure.

The /I or /C switch reduces the amount of time required to run Chkdsk by skipping certain checks of the volume.
 
Laatst bewerkt:
Dank u wel!!!

Net vóór ik mijn mailbox hier controlleerde op deze reservecomputer, was ik begonnen met een nieuwe xp installatie op een nieuw gemaakte partitie F van 8495 MB op de gisteren gecrashtte computer, deze installatie is nu aan het lopen.
Ik heb gisteren ook het commando chkdsk /r diverse malen laten runnen,
 
ken je de CD hirens boot cd?
download die eens, branden, vanaf cd opstarten en dan onder Hard disk tools de optie Hard disk regenerator laten lopen.
Het is niet hetzelfde als chkdsk, dit is wat meer te vertrouwen.

Probeer voor alle zekerheid de CMOS batterij er eens uit te halen en erin te stoppen... misschien is je bios van slag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan