Het lijkt er op, dat Windows in de veilige mode niet meer bereikbaar is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Het lijkt er op, dat Windows in de veilige mode niet meer bereikbaar is, langs de normale weg
(Door in Uitvoeringen "msconfig" te zetten en dan op <ENTER> te drukken.
Het scherm komt dan na enig wachten weer op, met de mededeling dat de Pincode "weg" en ook de internet verbinding is verbroken.
M.a.w. je moet op dat moment een Backup terugzetten als dat mogelijk is.
Is er een andere manier om toch in de veilige mode te komen?
Met vriendelijke groet
Dukkel

Klik op Herstarten terwijl je de Shift toets ingedrukt houd.

Ga ik proberen.
Nee werkt ook niet meer, ik gebruik de laatste versie van Win11 24H2 mogelijk zit dáár nog een aap in.
(één van de vele)

Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde versie en daarin werkt dat zonder probleem.

Ik heb op 4 (veilige mode inschakelen) en toen kwam ik weer op het scherm: Dat de gegevens van m'n Pinpas niet voorhanden zijn.
En daarna (daarna weer opnieuw opstarten) met het zelfde negatieve resultaat.
Ook 3 (Schakel video met lage resolutie in)
Maar na een keuze gedaan te hebben, start de PC opnieuw op, maar niet met de ingegeven keuze
m.a.w. dan start de PC op weer in de standaard opstart uitvoering

In Geavanceerde opties werken geen van de Opties 1 t/m 9 meer in Win11 24H2, Build 26100.3037
Maar wat wel werkt, is in de normale modus de Optie:
"Voor een betere beveiliging, sta alleen Windows Hello-aanmelding toe" --> uitschakelen
Daarna wordt je de mogelijkheid geboden om in te loggen via je PasWoord en dán ben je er

Ik vraag mij af of je wel (zoals je gewend bent) in de veilige modus kunt komen wannneer je vooraf eerst 'Windows Hello' hebt uitgeschakeld.

Zoals je zelf schrijft deugt die hele Windows 11 versie niet of het ligt aan het wijzigen van de de instellingen die jij allemaal uitvoert o.a. in de BIOS.
Edmoor schrijft 'geen probleem'!

Als er systeem bestanden ontbreken loopt het in de soep! Dus controleren. Heb je herstelpunten? Kun je een Startup repair uitvoeren?

Clear the CMOS. Clearing the BIOS memory on your motherboard will return the BIOS settings to their factory default levels. A BIOS misconfiguration could be why Windows won't even start in Safe Mode.

Ik vraag mij af of je wel (zoals je gewend bent) in de veilige modus kunt komen wannneer je vooraf eerst 'Windows Hello' hebt uitgeschakeld.
Jawel, het probleem was: Dat de Pincode gegevens niet meer beschikbaar waren.
Maar nu is er een mogelijkheid bijgekomen om je WachtWoord in te kunnen voeren, en nu kan Windows doorgaan naar de Veilige Modus
Die mogelijkheid is er bij gekomen omdat de Optie:
"Voor een betere beveiliging, sta alleen Windows Hello-aanmelding toe" uitgeschakeld is geworden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan