Het lijkt op een virus!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Narcis

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2001
Hoi, ik ben bang dat ik in mijn onnozelheid op 2e kerstdag een virus via MSOutlook binnen heb gehaald. Het leek op een mail van een bekende, zo familiair, en eenmaal geopend gebeurde er nog niets. Alles vlug weg gekieperd maar het kwaad is reeds geschied, zo vermoed ik.
Alles wat met beveiliging te maken heeft werkt niet meer. Norton kan ik niet meer configureren, installeren of wat dan ook. Java werkt niet en dus kan ik geen beveiligde sites openen of in ieder geval niet doorklikken zoals inloggen bij de postbank. Zwaar lastig temeer daar ik geen ster ben in het zomaar even oplossen van zulke dingen.
Ik zou erg geholpen zijn als iemand me in lekentaal op weg kan helpen om dit op te lossen.
Bij voorbaat al dank,
Groet,

René

Welke windows heb je? Heb je winxp dan doe je beste een systeemherstel van voor tweede kerstdag.
Ga naar Start-bureauaccesoieres-systeemwerkset-systeemherstel-vinkt aan: een eerdere status.....herstellen en klik op ok.
Duidt nu een datum aan van voor Kerstmis die vetgedrukt is en klik op uitvoeren of ok.
De pc wordt nu opnieuw opgestart.
Kijk nu of alles terug werkt.

succes

hallo Raymond en Jean, thx voor de adviezen echter: systeemherstel blijft een groot wit scherm; online scannen gaat niet omdat de I agree knop bij mij geen gevolg heeft (zoals ik al zei). Het is inderdaad Win XP en de norton was erg up to date. Ik heb inmiddels wel de virusscan van Ewido erop gezet (freeware) en deze enkele keren laten scannen maar zonder positief resultaat...Een voorbeeld: zo'n smiley als die je hier kan gebruiken werkt bij mij dus niet!!
Als jullie een volgend advies hebben... graag.
Groet,

René

Als je echt zeker bent van een virus dan zou ik de pc formatteren.
Is dat niet zo dan zou ik een windowsherstel doen via de cd.
Als je een leek bent dan zou ik dat laten doen door iemand die er iets van kent.

succes

Dag Jean, ik heb een systeemherstel uitgevoerd met een programma van paradigit maar mijn problemen blijven bestaan. Misschien is het wel geen virus maar iets anders. Ik wil dit in het besturingsforum vragen. Ik zie erg tegen het formatteren op!!
In ieder geval bedankt tot heden,
Groet,

René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan