het lukt maar niet met mijn router

Status
Niet open voor verdere reacties.

magriet

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2004
beste helpers.
Ik ben nu aan mijn derde router toe, de eerste 2 waren gewone routers, nu heb ik een draadloze SMC 2.4 GHz 11 Mbps wireless router. Daarop is mijn pc en de laptop van mijn man aangesloten, beide met een draadloze netwerkkaart. Internetten lukt wel maar het downloaden via KaZaA of andere p2p lukt maar net, het gaat zooooooo traaaag! Ik kan maar 1 bestand tegelijk downloaden. We dachten dus dat het aan de router lag, maar nu ik aan mijn derde bezig ben in een paar maanden tijd, denk ik toch dat er iets anders aan de hand is. Mijn schoonzoon is vanmiddag uren bezig geweest om uit te zoeken waar het probleem zit, en ondanks dat ie er veel verstand van heeft, hij is zelf netwerkbeheerder, heeft hij ook geen idee en heeft het opgegeven. O ja, mijn kabelprovider is @home.
Wie o wie kan mij helpen
Alvast mijn hartelijke dank voor het meedenken, groeten,
Margriet

De snelheid bij p2p is afhankelijk van de tegenpartij.

Als de aanbieder z'n upload beperkt of veel bestanden tegelijk deelt kan het erg traag gaan.

Margriet,

Draadloos is langzamer dan een vaste aansluiting. En zoals testje al aangeeft de p2p aanbieder is de zwakste schakel.

Hoe gaat het downloaden van een bestandje van bv. tucows.

Heb je al eens een speedtest gedaan.

Ik gebruik ook @home en ook draadloos en ben zeer tevreden, gebruik geen p2p, als het grote bestanden zijn die ik moet/wil downloaden dan ga ik even naar de normale computer, vaste aansluiting, en haal daar het bestand binnen. Gaat vele malen sneller.

Hallo,
Het blijft vreemd dat ik- als de router er tussen uit is- wel meerdere bestanden tegelijk kan downloaden. Zogauw echter de router er weer tussen zit dan kan ik nog maar een bestand downloaden.
En dat was ook al zo met de vaste routers.
Trouwens Puppie, het schijnt ook te maken te hebben met bepaalde porten open zetten. Ik ben een leek, maar kun je me daar nog een tip over geven?
Nogmaals alvast mijn dank, Margriet

Margriet,
Helaas gebruik ik zelf geen download progjes zoals kazaa e.d. Dus kan ik je ook niet vertellen of je meerder bestanden tegelijk kunt downloaden.
Ik heb in mijn router geen extra poorten opengezet
Maar koop de laatste versie van Tips&trucs (juni 2004) lees dan bladzijde 8 tot en met 13 en dan ben je een heel stuk wijzer.
Kijk als je al een beetje nieuwschierig bent op de volgende site www.shareaza.com

dit schijn een p2p programma te zijn wat snel en degelijk is.

suc6.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan