• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Het lukt me niet met de formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frebo

Verenigingslid
Lid geworden
21 nov 2006
Berichten
18
Lang geleden met EXEL gewerkt maar nu lukt 't me niet meer. Ik heb 't probleem op een Word-document (tekst en plaatjes) als bijlage gezet om het duidelijk te kunnen maken.
Het is volgens mij helemaal niet moeilijk maar ik krijg 't maar niet voor mekaar!
Hardstikke fijn als zich iemand erover ontfermt! .... en alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Exel probleem.doc
    76,5 KB · Weergaven: 41
Lang geleden met EXEL gewerkt maar nu lukt 't me niet meer. Ik heb 't probleem op een Word-document (tekst en plaatjes) als bijlage gezet om het duidelijk te kunnen maken.
Het is volgens mij helemaal niet moeilijk maar ik krijg 't maar niet voor mekaar!
Hardstikke fijn als zich iemand erover ontfermt! .... en alvast bedankt!

Bij voorkeur een Excelvoorbeeld.
Het zou kunnen dat de opmaak van de cel verwijderd moet worden.
Dan wordt de uitkomst ipv de formule getoond.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Het lijkt me lastig om uit een range van 1 kolom (B3:B100) een waarde te halen die 2 kolommen naar rechts staat.
 
Bij voorkeur een Excelvoorbeeld.
Het zou kunnen dat de opmaak van de cel verwijderd moet worden.
Dan wordt de uitkomst ipv de formule getoond.

Het is te lang geleden voor mij om te begrijpen wat je bedoelt.
Ik voeg een attachment toe waar een testversie staat.
Als je 't lukt om deze te wijzigen.... en terugstuurt? .... 't zou perfect zijn !!
 

Bijlagen

  • Exel probleem.zip
    93,5 KB · Weergaven: 21
Frebo, WAT wil je nou bereiken met die 'popup-window2' (dat heet een Combo- of DropDownbox)? Je toont daar een artikel en die wil je in het blok 'beschrijving' zien terugkomen? Helaas... het KAN wel maar dan heb je niet meer dan 1 artikel op je factuur! Als je dus een Vlookup wilt gebruiken, moet je ergens een extra kolom op je factuur maken waarin je je artikelnummer zet. Vervolgens laat je de Vlookup-functie dat nummer opzoeken op je blad Artikelen en geeft als resultaat de naam van het product terug. Kijk 'ns of je kolom D kan scheiden van de kolommen E t/m K (on-merge) zodat je in kolom D je artikelnr kwijt kan.

Groet. Leo
 
Ik heb het bestand aangepast.
De formule is aangepast evenals het bereik waarin gezocht wordt.
Je had tevens de artikelnummers als tekst weergegeven waardoor het zoeken niet goed ging.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Testversie.zip
    35,2 KB · Weergaven: 16
`Zucht`. Helaas gebeurt dit wel vaker.:mad:

Snb, bedankt voor de melding.:thumb:
Iets om rekening mee te houden.

@ Frebo.
Een Engelse uitleg.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Ik heb het vermoeden dat ik het niet goed heb gedaan.
SNB geeft mij zelf een suggestie om ook bij Office Forum te kijken en dat doe ik dan.
Ik vond dit ook een hele mooie site en ik plaats, in mijn onschuld, ook hier het probleem.
Wat ik nu begrijp uit de wisseling tussen SNB en RONCANCIO dat dit niet goed is gevallen
en uit de link die RONCANCIO mij geeft.(engelse uitleg).
Ik begrijp dit maar dit was absoluut geen opzet en ik bied mijn oprechte excuses aan als dit vervelend is overgekomen. Ik ben sinds kort met Helpmij Forum in aanraking gekomen en moet mijn weg nog zoeken in “Hoe ga ik hier in om met mensen, vragen en antwoorden”.

Ik wil RONCANCIO nog bedanken voor de oplossing en moet, zoals GINGER al stelde, nog een oplossing zoeken voor de kolommen en meerdere artikelen op de volgende regels.
Nogmaals… ik ben blij met deze site en bedank alle medeleden voor hun hulp of verdere suggesties.

Mvg Fred
 
Ik heb het vermoeden dat ik het niet goed heb gedaan.
SNB geeft mij zelf een suggestie om ook bij Office Forum te kijken en dat doe ik dan.
Ik vond dit ook een hele mooie site en ik plaats, in mijn onschuld, ook hier het probleem.
Wat ik nu begrijp uit de wisseling tussen SNB en RONCANCIO dat dit niet goed is gevallen
en uit de link die RONCANCIO mij geeft.(engelse uitleg).
Ik begrijp dit maar dit was absoluut geen opzet en ik bied mijn oprechte excuses aan als dit vervelend is overgekomen. Ik ben sinds kort met Helpmij Forum in aanraking gekomen en moet mijn weg nog zoeken in “Hoe ga ik hier in om met mensen, vragen en antwoorden”.

Ik wil RONCANCIO nog bedanken voor de oplossing en moet, zoals GINGER al stelde, nog een oplossing zoeken voor de kolommen en meerdere artikelen op de volgende regels.
Nogmaals… ik ben blij met deze site en bedank alle medeleden voor hun hulp of verdere suggesties.



Mvg Fred

Het belangrijkste voor mij is dat je begrijpt waarom Snb dit gemeld heeft en ik dus de link heb gestuurd.:thumb:
Als je vraag is beantwoord, gaarne de vraag op opgelost zetten (onderaan de pagina).
Bvd.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan