• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Het maken van een csv-bestand voor conversie naar ics-bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter404

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2007
Hallo allemaal

Ik heb een excel-bestand met daarin het programma van Ajax en RKC van dit seizoen. Het is de bedoeling om dit bestand in te laden in de agenda´s van mij en mijn vrouw.
Op onze desktop staat het programma Outlook 2010 en onze mobiele telefoons gebruiken live accounts. vroeger kon ik de twee programma wel ergens op internet vinden als ics-bestand en deze op alle locaties importeren. Aangezien dit niet lukt heb ik zelf een excel-bestand gemaakt. Na wat zoekwerk op internet, kwam ik erachter dat ik een ics-bestand bij het Live-acount moet importeren. Om mijn excel-bestand om te zetten naar een ics-bestand, moet ik eerst opslaan als csv-bestand. Een csv kan ik op onze desktop ook inladen, alleen kan outlook de indeling van bestand niet koppelen aan de items (Onderwerp, datum etc.) in de agenda. Via een excel 2003 format lukt het wel om te importeren in outlook, maar dan kan ik niet importeren in Live (immers er met eerst een csv-bestand zijn om te kunnen converteren naar ics.

Hoe krijg ik nu een csv-bestand dat ik kan importeren via conversie naar ics-bestand?

Ik voeg het bestand in xls bij. Tevens een bestand met screenshots van import in outlook.
Dit laat goed zien wat ik bedoel.

Kan iemand mij helpen?

Groeten
Peter
Bekijk bijlage rkcajax20142015 - kopie.xls
Bekijk bijlage screenshots csv en xls.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan