• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Het maken van een lijst met gegevens uit meerdere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

merijnvdd

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2017
Beste forumleden,

Dit is mijn eerste vraag die ik hier stel en hopelijk is er een oplossing. Het volgende is het probleem:

Ik wil van alle week dagen de onderliggende gevulde cellen in één aparte lijst terug zien. Dit mag gekopieerd worden van de dagen naar een week overzicht zonder dat hier dan ook de lege cellen in komen te staan. Ik heb een voorbeeld bestand Bekijk bijlage voorbeeld met lijst week 1.xlsm bijgevoegd. Misschien is er iemand die me kan helpen aan een oplossing. Het is een basis opzetje van een groter bestand. Uiteindelijk moet er van elke week van het jaar een bestand komen en die mogen dan in een andere bestand als een overzicht geplaatst worden.

Alvast bedankt voor de hulp en als er meer info nodig is geef ik die graag.

Mvgr Merijn

Laatst bewerkt:
een mogelijke oplossing met deze macro:

Code:
Sub Emil_S()
Const Rij_1 As Long = 3
Const KlmBron As Integer = 1 '(A)
Const KlmDoel As Integer = 5 '(E)
Dim mTmp As Variant
Dim lTmp As Long
Dim C As Range

ReDim mTmp(1 To 2, 1 To 1)
    With Blad1
        For Each C In .Columns(KlmBron).SpecialCells(xlCellTypeConstants, xlNumbers)
            If mTmp(1, UBound(mTmp, 2)) <> "" Then ReDim Preserve mTmp(1 To 2, 1 To UBound(mTmp, 2) + 1)
            For lTmp = 1 To 2
                mTmp(lTmp, UBound(mTmp, 2)) = C.Cells(1, lTmp)
            Next
        Next
        With .Columns(KlmDoel).Cells(Rij_1, 1)
            .Resize(.CurrentRegion.Rows.Count, UBound(mTmp)).ClearContents
            .Resize(UBound(mTmp, 2), UBound(mTmp)) = WorksheetFunction.Transpose(mTmp)
        End With

End With
End Sub

Je kan beter je hele invoer aanpassen door gebruik te maken van 1 tabel. Zie tab 'Tabel'

Je kan ook nog gebruik maken van het auto- of geavanceerde filter. Anders heb je inderdaad VBA of matrixformules nodig.
In VBA bv
Code:
Sub VenA()
  With Sheets("Blad1")
    .Cells(1, 26).Resize(2) = Application.Transpose(Array("Nummer", ">0"))
    .Range("A2:B" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).AdvancedFilter xlFilterCopy, .Range("Z1:Z2"), .Range("E2:F2")
    .Cells(1, 26).Resize(2).Clear
  End With
End Sub

Bijlagen

Bedankt Emil S en VenA. Ziet er hoopvol uit.
Ik kan er pas dinsdag weer mee aan de slag. Ik hou jullie op de hoogte.

De code kan nog eenvoudiger
Code:
Sub VenA()
  Sheets("Blad1").Columns("A:B").SpecialCells(2, 1).Copy Sheets("Blad1").Range("E3")
End Sub

De code kan nog eenvoudiger
Code:
Sub VenA()
  Sheets("Blad1").Columns("A:B").SpecialCells(2, 1).Copy Sheets("Blad1").Range("E3")
End Sub

Helaas krijg ik het niet aan de praat. Ik heb te weinig ervaring om dit in mijn eigen bestand werkend te krijgen. Erg bedankt voor de tips. Het heeft me toch aardig op weg geholpen. Ik denk dat ik iemand nodig heb die het voor me gaat oplossen. Ik kan het bestand niet online gooien dus heb hulp op locatie nodig. Weet je iemand die dit doet?

Elk bestand is online te gooien als je de vertrouwelijke info er maar uit laat. Het gaat alleen om de structuur met wat dummy gegevens. Ik weet wel helpers die tegen betaling dit projectje willen oppakken maar als ik er een aantal ga noemen dan vergeet ik er misschien een aantal die minstens evengoed maar wat minder actief zijn.;)

Elk bestand is online te gooien als je de vertrouwelijke info er maar uit laat. Het gaat alleen om de structuur met wat dummy gegevens. Ik weet wel helpers die tegen betaling dit projectje willen oppakken maar als ik er een aantal ga noemen dan vergeet ik er misschien een aantal die minstens evengoed maar wat minder actief zijn.;)

Dat geloof ik graag . Mocht je iemand kennen die in de regio Breda mij kan helpen op locatie hoor ik het graag.

Wat geloof je graag? Werkt google niet om iemand in de regio Breda te zoeken?

Nb het quoten is niet nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan