Het mediumtype is ongeldig, bezig met lezen station C:

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubengraafland

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Hallo,

Als ik mijn andere computer opstart. Dan kom ik na ene poosje in MS-Dos dan ga ik naar de C;-schijf en als ik dan "dir" of "format C:" doe dan krijg ik de melding:

Het mediumtype is ongeldig, bezig met lezen station C:
Afbreken, Opnieuw proberen, Mislukt ?

En soms dan doet dir het wel en dan heb ik opeens 16 mb vrije ruimte terwijl het een HDD is van 12 gig.

Partitie heb ik niet mer ik heb al een aantal keren verwijdert en opnieuw aangemaakt.

Ik wil graag Win 98 se er op instaleren. Maar mischien binnekort Win Xp maar dat is nog niet zeker.

Op internet heb ik al op dit probleem gezocht en heb veel gevonden. Maar ik zie geen oplossingen :(:(

Start je wel op met een opstartfloppy?
Zo ja,
weet je zeker dat je format.com op je opstartdisk hebt?

Laatst bewerkt:
Gooi met fdisk eens de partitie weg. Wil dat niet lukken, kies dan voor remove non-dos partition. Opnieuw opstarten en dan formatteren.

Geplaatst door crash
Start je wel op met een opstartfloppy?
Zo ja,
weet je zeker dat je format.com op je opstartdisk hebt?

Ik heb ff op de diskette gekeken, maar ik zie geen format.com Mar dat heb je tog ook niet nodig als je gewoon naar C: [enter] en dan format C: [enter] doet ??

Geplaatst door hangmat
Gooi met fdisk eens de partitie weg. Wil dat niet lukken, kies dan voor remove non-dos partition. Opnieuw opstarten en dan formatteren.

Huh !! Ik moet dus me partitie weggooien en dan geen neiuwe aanmeken en dan proberen te formanteren ??

Probeer het eens, als je toch al van plan was om te formatteren maakt dat niet zoveel uit. Wel opnieuw een partitie aanmaken natuurlijk!

Laatst bewerkt:
Geplaatst door hangmat
Probeer het eens, als je toch al van plan was om te formatteren maakt dat niet zoveel uit. Wel opnieuw een partitie aanmaken natuurlijk!

Ik had al in mijn eerste bericht gezet dat ik meerde keren de partitie heb verwijdert en opnieuw aangemaakt heb.

Ik heb maar 1 partitie en dat is de C: schijf met 12 gb

Geplaatst door rubengraafland
Ik heb ff op de diskette gekeken, maar ik zie geen format.com Mar dat heb je tog ook niet nodig als je gewoon naar C: [enter] en dan format C: [enter] doet ??
Die heb je volgens mij dus wel nodig om te kunnen formateren.:confused:
Kijk hier bij Wintips voor de ultimate bootdisk;
http://go.to/wintips
Daarmee moet je de schijf kunnen formateren.

(Downloads sectie>Ultimate bootdisk)

Geplaatst door crash

Die heb je volgens mij dus wel nodig om te kunnen formateren.:confused:
Kijk hier bij Wintips voor de ultimate bootdisk;
http://go.to/wintips
Daarmee moet je de schijf kunnen formateren.

(Downloads sectie>Ultimate bootdisk)

Ik zag nog ergens een bootdisk liggen. En daat zat wel format.com op aleen als ik die opende dan krijg ik een of nadere melding ongever;

Parameter is onjuist-

Zet je wel format c: vanaf de floppy?
(A drive)
Dus zo;
A:\format c:[enter]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan