Het "meer opties" lijstje in een venster opent naar boven

Status
Niet open voor verdere reacties.

trucker7

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2009
Besturingssysteem
XP, Win.8, Win.10, Win.11
Hallo helpers,

Ik heb inderdaad het almachtige Google geraadpleegd voordat ik mijn issue hier leg, maar ik word er niet wijzer uit.

Ik merk een klein issue op, maar werkelijk heel irritant. Als ik een map open, ongeacht welke, ken ik de "meer opties" knop (de drie puntjes) niet volledig gebruiken. Deze opent namelijk naar boven bij mij, wat het probleem dus is. Waardoor 80% van de lijst niet zichtbaar is (valt buiten beeld bij volledig geopend). Hoe verder ik het desbetreffende map naar beneden trek, hoe meer lijst ik krijg.

Ik heb foto's toegevoegd ter verduidelijking. Knip programma ging hem niet worden, aangezien het lijstje dan verdwijnt.

Is er een manier om dit lijstje naar beneden te krijgen als ik er op druk? Of de "drie puntjes" uit te smeren in het venster?

Vast bedankt voor jullie hulp en reacties, ik zie ze graag tegemoet.

MVG Raymond

HP Laptop 14s-dq5435nd
Windows 11 Home Build 26100.2605
20241224_165110_resized.jpg20241224_165144_resized.jpg

Ik had ook problemen met het Windows 11 context menu.
Het lijkt in 24H2 verholpen te zijn, maar ik heb toch liever het Windows 10 context menu.
Om dat terug te krijgen kan je deze opdrachten uitvoeren in een Command scherm die je als Administrator opent:
Code:
reg.exe add "HKCU\Software\Classes\CLSID\{86ca1aa0-34aa-4e8b-a509-50c905bae2a2}\InprocServer32" /f
taskkill /f /im explorer.exe
start explorer.exe
Test eens of je probleem dan verholpen is.

Wil je daarna toch weer terug naar het Windows 11 context menu dan doe je daar dit:
Code:
reg.exe delete "HKCU\Software\Classes\CLSID\{86ca1aa0-34aa-4e8b-a509-50c905bae2a2}" /f
start explorer.exe

Laatst bewerkt:
Ik had ook problemen met het Windows 11 context menu.
Het lijkt in 24H2 verholpen te zijn, maar ik heb toch liever het Windows 10 context menu.
Om dat terug te krijgen kan je deze opdrachten uitvoeren in een Command scherm die je als Administrator opent:
Code:
reg.exe add "HKCU\Software\Classes\CLSID\{86ca1aa0-34aa-4e8b-a509-50c905bae2a2}\InprocServer32" /f
start explorer.exe
Test eens of je probleem dan verholpen is.

Wil je daarna toch weer terug naar het Windows 11 context menu dan doe je daar dit:
Code:
reg.exe delete "HKCU\Software\Classes\CLSID\{86ca1aa0-34aa-4e8b-a509-50c905bae2a2}" /f
start explorer.exe
Hi edmoor,

Dank voor je hulp. Zie foto;
Opdracht uitgevoerd, helaas geen verandering.

Taalbalk slaat zwart uit en is niet terug te krijgen. CTR+ALT+DEL en herstarten breng alles terug naar zijn oude situatie. Ook het "meer opties"-menu gaat naar boven open, en dus uit beeld.

Bijlagen

• 20241224_182238_resized.jpg
    20241224_182238_resized.jpg
    114,9 KB · Weergaven: 10
Vreemd.
Niet eerder gezien dat het een probleem geeft.
Het enige verschil is misschien dat ik het in een .bat file heb staan en die uitvoer.

Laatst bewerkt:
Topic
Zie ook pagina 3 de laatste berichten.

Another workaround is to click the ... 'see more' then use the up arrow on your keyboard to select the item you want. Even though the list is off the top of the screen, the 'info-text' pop-up telling you what you have selected is always visible. Find the one you want and press Enter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan