Het Net Instap-surfen kan geen draadloos netwerk aan???

• Onderwerp starter Onderwerp starter gbon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gbon

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Ik kwam bij een oude vriend die sinds 10 dagen problemen heeft met zijn netwerk. Na controle blijkt dat hij altijd via de router van de buren heeft gewerkt, de SpeedTouch 570 via Het Net Tijd Surfen (beltikken) heeft verbinding, maar binnen een paar seconden is de draadloze verbinding tussen pc en router weer weg.

Alles gecontroleerd, WEP-encryptie opnieuw ingesteld, wifi-software opnieuw geinstalleerd, standaard ms-netwerk geprobeerd, niks. Modem getest en is okee, sterk signaal, beter dan de buren, juiste channel en SP2 is geïnstalleerd.
Uiteindelijk gebeld met service-nummer van Het Net. ''Maar meneer, u heeft Het Net Tijd-surfen? Dat gaat met beltikken en kan dus nooit met een draadloos lan werken!!''

Mijn vraag: 1. dat lijkt me appels met peren vergelijken wan en lan, 2. waarom levert Het Net er dan een draadloos modem/router bij?

Antwoord van Het Net: 1: dit zeggen we uit ervaring vanwege de vele klachten van klanten, 2: omdat onze klanten vaak snel overstappen naar permanente ADSL.

Wie kan me helpen met het maken van verbinding met de SpeedTouch 570 ??? Alvast erg bedankt!!

Een vriendelijke groet, Gerrit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan