Het "OPLEUKEN" van een acces programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Metcon

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2004
Geachte forumleden,

Ik heb een klein vraagje aan jullie. Ik ben mijn Accesprogramma wat aan het " OPLEUKEN" en zag bij de werkbalk Extra en dan Opstarten de mogelijkheid om een pictogram te koppelen aan je programma.
Dit is, wat ik er van begrijp, het icoontje linksboven in je scherm.

Nou zou ik zo graag een icon inbrengen, maar hoe doe ik dit en waar kan ik iconen vinden die ik in kan brengen in mijn programma??
Zijn deze icon ook zelf te maken?

Wat ik zoek is eigenlijk een pictogram van een tandwiel of een machineonderdeel?

Als jullie nog meer tips hebben om een Acces-programma op te leuken , dan hoor ik het graag!!!!

Greetz…

Ik ben niet zo bekend met access dus ik weet niet hoe/waar je zon icoon kunt inbrengen maar om ze zelf te maken:

zoek eens op download.com naar iets zoals 'jpeg to ico'. iconen hebben namelijk de extensie .ico, je kunt dus in je favoriete grafische progje een jpeg (misschien ook andere bestandsformaten) plaatje aanmaken en deze met het progje wat je kunt vinden op download.com converteren naar een .ico bestand.

je kunt ook een icoon maken van een andere afbeelding met PixelToolbox. Moet je wel even even zoeken waar die te downloaden valt.

Wat je ook kunt doen voor het opvrolijken van je database is wat afbeeldingen gebruiken in de formulieren waarin je werkt. Dit geeft dan niet zo'n saai beeld! En gebruik, als je het titels voor formulieren hebt staan in een formulier, eenvoudig weg geen zwarte kleur, maar bijv. groen. Dan wordt je database wat levendiger!:thumb: (onderstrepingen, mooi lettertype etc) Of de achtergrond van een formulier niet grijs, maar bijv. rood. Is ook weer iets anders.;)
Dit zijn wat eenvoudige, kleine dingetjes.

"De kleine dingetjes zijn de dingen die het um doen!":)

Je kan ook een passende foto als achtergrond van één of meerdere formulieren gebruiken.

Groetjes van Marrosi

Je kan je database ook opstarten van op je bureaublad met een snelkoppeling die voorzien is van een passende
icoon.

Maar dat heb je waarschijnlijk reeds gedaan.

Groetjes van Marrosi

Zoeken

Ergens in dit forum staat al een uitleg over het invoeren van iconen. Zoek maar ik weet niet meer waar. Maar heb het zelf ook al een keer opgezocht. Er zijn icon maak programma's beschikbaar...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan