• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Het opzoeken van een teken in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomswaelen

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Stel, ik heb in cel A1 het woord 'swaelen' staan.

Ik wil in cel A2 het eerste teken (s) weergeven. Hoe doe ik dit? En hoe doe ik dit dan voor de tweede, derde, letter, enzovoort?

De bedoeling is eigenlijk om de verschillende letters van een bepaalde cel uit te spreiden over andere cellen. Let wel: dit is slechts een voorbeeld, in de praktijk heb ik de laatste letters van die bepaalde cel niet nodig. Ik wil dus echt cel per cel kunnen opgeven het hoeveelste teken hij moet weergeven.

Of bedoel je zoiets:

Het is meer dat tweede, maar ik zit met een andere variabele, namelijk de komma.

Stel ik heb een getal: 1234,5.

De bedoeling is om alle vijf getalen (ZONDER de komma) uit te spreiden over een aantal cellen.

A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 , A9 A10

Het getal vijf (dus achter de komma) kan ik zelf. In mijn bestand zijn er namelijk maximum twee getallen na de komma. Het getal voor de komma kan echter maximum acht cijfers tellen. Hoe los ik dit op?

Van 1234,5 zou dan de 4 in A8 moeten, de 2 in A7 enzovoort.

Vertel eerst maar eens wat, waarom, waartoe etc.

Het gaat om het invullen van cijfers in een overschrijvingsformulier dat ik als achtergrond in een Excel heb gestoken (watermerk eigenlijk). De gegevens worden elders ingevuld, maar de cijfers moeten wel mooi in de daarvoor bestemde vakjes komen.

De simpelste oplossing is de text spacing aanpassen, zodat alles mooi uitlijnt per vakje, maar dat gaat niet in Excel, toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan