Het programma "Acronis"m.b.t. het onderdeel "Beveiligde zone"

Status
Niet open voor verdere reacties.

truus22

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2010
Hallo beste mensen,

Ik gebruik al een tijdje het programma "Acronis 10" op mijn Laptop met daarop Windows 7 geïnstalleerd .
Het programma Acronis gebruik ik om een BackUp te maken van mijn (systeem)partitie's ook wel "Image"genoemd en het maken van een dergelijke Image is niet het probleem. Ik bewaar zo'n Image op een externe HDD, waar vanaf ik hem eventueel kan gebruiken, bij een benodigd herstel van mijn Systeem. Nu biedt Acronis ook de mogelijkheid, om een z.g. beveiligde zone op de bewaarplaats van zo'n Image (de HDD) te maken, als extra veiligheid. Inmiddels heb ik zo'n beveiligde zone ook op mijn externe HDD gemaakt. Hierbij heeft Acronis een extra partitie op de HDD gemaakt en dat is nu de z.g. beveiligde zone. Die extra partitie is ook zichtbaar in "mijn Computer". Het probleem is, dat ik niet kan zien, of mijn eerder gemaakte Image nu in deze beveiligde zone staat. Ik kan dat niet zien, want wanneer ik de partitie open, is die leeg. Mijn vraag is nu; Hoe krijg ik mijn Image in deze beveiligde zone (in deze door Acronus aangemaakte partitie dus)? Ik heb de Helpteksten van het programma al verschillende keren doorgelezen, maar ik ben daar niet wijzer van geworden. Weet iemand, hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Kan iemand mij eens duidelijk uitleggen, hoe e.e.a. werkt? Ik zou daar zeer dankbaar voor zijn en wacht geduldig op eventuele reactie's van Forumleden, die hier meer van af weten. Bijn voorbaat dank ik voor de veronderstelde reactie's en groet jullie vanuit Weert,

Cor Jansen (truus22)
Weert

Hoi,
wat ik me kan herinneren is dat je de bestanden in de beveiligde zone zien als je van de cd opstart. Maar het moet ook gewoon kunnen als je het programma start (explore back-up archives o.i.d.) Het is alweer een tijdje geleden dat ik het programma gebruikte :o . Als je een image maakt krijg je vanzelf de optie om deze in de beveiligde zone te zetten, indien aangemaakt. Je kunt het programma helemaal naar je eigen wens instellen, via opties>geavanceerd geloof ik, zodat in het vervolg alles automatisch goed is ingesteld.
Hier een volledige handleiding met plaatjes in PDF formaat (Eng).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan