het register vervangen door een reservecopy

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Hoi allemaal,

Ik heb weer een probleem: als ik mijn computer opstart komt er eerst een registercontrole, en vervolgens vervangt hij automatisch het register met een reservecopy. Het probleem is nu, dat hij dat iedere keer doe als ik windows 98 opstart... (na het vervangen, moet ik opnieuw opstraten, dus ik start windows nogal vaak op). Ik kan nu wel in windows in de veilige modus, maar dan kan ik een bestand, dat ik heel erg hard nodig heb niet openen. Kan ik het register vervangen met het register van een andere computer... en zo ja... hoe heet dat register ook al weer... Config... comand...?

Robert-Jan

Het register van een andere computer kun je niet zomaar overzetten.

In veilige modus opstarten, en dan scanreg /restore invoeren, als het goed is kun je nu een register terugzetten van voor de problemen.

Groeten Oossie

Bestand niet openen??
Wat voor een bestand is dat, heb je niet de mogelijkheid om er eerst een copie of backup van te maken?
Voor dat de pc er straks mee uitscheid en je het bestand ook kwijt bent, je bent uiteraard niet zomaar iets kwijt maar figuurlijk gesproken dan.
grtjs jjw

oossie=> waar voer ik scanreg/ restore uit? hoe start ik dat op?
jjw=> intranet, geloof ik dat het heet... ik gebruik het zelf nooit, maar m'n vader maakt daar rekeningen. Het programma kan niet geöpend worden, omdat er een dll bestand mist... dat gebeurt toch wel vaker in de veilige modus? of... is hij het bestand helemaal kwijt?

Bij windows 98m opstarten in DOS mode, in de Dos box scanreg / restore invoeren.

Groeten Oossie

Maar heb je niet de mogelijkheid om het bestand even ergens anders heen te schrijven voordat je gaat typen, gewoon uit veiligheidsoverweging.

En ja als je in de veilige modus start dan word niet alles uitgevoerd nee, daarom zul je inderdaad niet alles kunnen openen, dat is nou ook net de bedoeling van een veilige modus inderdaad.

Ok, ik ga het morgen proberen... ik heb alleen niet de mogelijkheid om dat programma ergens anders heen te schrijven... Maar toch, alvast bedankt!!! (Ik hoop dat het hiermee opgelost is)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan