• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Het resultaat van een functie splitsen in kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bakkerlak

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2009
Berichten
17
Goedemorgen,

Ik zit met een probleem. Ik heb via excel een webapp gemaakt, hierin heb ik een enquête verwerkt.
Deze enquête wordt aan één iemand verstuurd die bijhoud welke personen hoeveel orders hebben verwerkt. Hij ziet dus deze vraag op de enquête:
Deze personen hebben een order verwerkt:


De personen worden ingevuld gescheiden door een komma, en één persoon kan meerdere malen voorkomen.

Deze gegevens worden automatisch op een nieuwe regel in blad 1 gezet.
Nu heb ik in blad 2 een overzicht met de gegevens welke op de regels worden gezet.
Dit ziet er zo uit: =ALS.FOUT(ALS(Tabel1[verwerkteorders]="";"";Tabel1[verwerkteorders]);"") (als er nog geen regel is ingevoerd dan komt er dus niks te staan, en als er wel een antwoord wordt gegeven wordt deze letterlijk overgenomen.)

Nu wil ik in blad 3 een overzicht maken per persoon, hoeveel orders ze verwerkt hebben. Ik kan niet simpel cellen tellen met hun naam erin, want als ze dubbel staan dan telt hij deze cel maar 1 keer.

Nu heb ik geprobeerd om de cel te splitsen in een aantal kolommen, maar dit lukt niet omdat de cel een formule bevat, en deze kan je niet splitsen.
Is er een manier waarop ik het aantal keren dat een naam voorkomt in de kolom "verwerkte orders"?

Ik heb het ook geprobeerd te splitsen met de =links(; ; ;) en =deel(vind(spec)) functies maar als je op deze manier maximaal 15 dingen wil splitsen zie ik de bomen door het bos niet meer.

Mijn bestandje: Bekijk bijlage Verwerkte orders.xlsx

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb omschreven.

Alvast bedankt voor de hulp!

Remco
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf nog even verder gegoogled.. ik denk dat ik het antwoord ondertussen zelf heb gevonden.

=SOM(LENGTE(bereik)-LENGTE(SUBSTITUEREN(bereik,"tekst","")))/LENGTE("tekst")

Met deze formule (en dan ctrl - shift - enter) telt niet alleen het aantal cellen waarin de "tekst" voorkomt, maar ook het aantal keer dat de "tekst" in die cellen voorkomt.

Ik hoop dat iemand anders hier ook iets aan heeft!
 
Ik wil deze vraag toch weer openen. Mijn gevonden oplossing is pittig zwaar voor excel webapps waardoor ik de pagina niet online kan openen.

Nu ben ik toch weer een poging aan het wagen met =links(; ; ;) en =deel(vind(spec)) functies, ik kom er niet uit, is er misschien een makkelijkere manier om voor max. 15 namen zo'n formule op te stellen? want die formules worden heel erg onoverzichtelijk zodra je er steeds een cel verder gaat.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Bekijk bijlage verwerkte opdrachten nieuw.xlsx

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • verwerkte opdrachten nieuw.xlsx
    10,3 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
je kunt van een formule een waarde maken; die kun je wel splitsen

Code:
sub tst()
  [A1]=[A1].value
  [A1].texttocolumns ,,,,0,-1,0,0,0
End Sub
 
Ik had op internet ook al ergens een VBA functie gevonden welke op mijn computer in excel perfect werkt. maar excel webapps pakt dit blijkbaar niet. Dus ik ben bang dat dit ook niet gaat werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan