Het schoonmaken van een computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guppie11

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2010
Hallo,

Ongeveer 1 jaar geleden heb ik een nieuwe pc samengesteld en in elkaar gezet. Nou heb ik in deze periode de binnenkant van mijn pc niet echt bij gehouden en ben dit dus van plan te doen deze week, dit wil ik in 1x ook meteen goed doen. Nou heb ik op het internet gezocht naar allemaal mogelijkheden, maar ik ben er niet wijzer op geworden.

Vroeger zetten ik gewoon de stofzuiger er op en dan vond ik het wel best. Nou blijkt na het googelen dat dit juist hartstikke slecht is.

Wat is de makkelijkste manier om de binnenkant schoon te maken? Een microvezeldoek, een kwast of toch de stofzuiger?

Heb op een paar sites gekeken voor hulpmiddelen en heb dit gevonden : http://www.informatique.nl/460930/camgloss-powerbrush.html. Dit is wel voor een cameralens, maar een kwast = een kwast ;).
Is hier iemand de me hier enige informatie kan vertellen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Thomas Smit

Dat doe ik zelf ook 1x per jaar, gewoon met een stofzuiger. Wat ik dan wel doe is eerst het complete koelelement van de processor verwijderen en die helemaal schoonmaken, dus de fan en de koelribben. Haal ook de koelpasta eraf, ook van de processor en vervang dit door nieuwe.

Hallo

Persoonlijk doe ik dit d.m.v. luchtdruk (compressor)

Uiteraard de ventilatoren mechanisch blokkeren om op hol slaan te voorkomen.

Peter

De koelpasta zelf is ongeveer 3 maanden geleden vervangen + nieuwe koeler er op gezet. Het gaat me meer om al het stof dat op de de ram modules zit en op de achterkant van me videokaart. Vriend van me rade een microvezel doek aan, maar is dit niet statisch? Vond zelf die kwast er wel handig uit zien.

Heb helaas geen compressor en vindt een bus met luchtdruk best prijzig voor het schoonmaken, aangezien zo kwast of doek meerdere keren gebruikt kunnen worden.

Laatst bewerkt:
Ook daarvoor gebruik ik gewoon de stofzuiger en doe er dan een smalle zuigmond op. Wel even doen wat VDK_P zegt m.b.t. de ventilator.

Ik gebruik waar nodig gewoon een kwastje, microvezeldoek zou ik niet gebruiken die is volgens mij wel statisch ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan