Het scripten van C++ voor spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

burito

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Ik zou graag willen Weten Wat nou eigenlijk het scripten van C++ is waar staat dat nou voor

ik speel nu een tijde een spell (rose online) en als ik daar developer wil worden moet ik eerst kunnen scripten of iemand mij dit wil uitleggen en wil helpen ( natuurlijk geheel gratis)

En hoe je Client moderating kan doen
bijvoorbeeld nieuwe Looks voor het spel ??

~Mvg Burito

Ik zou graag willen Weten Wat nou eigenlijk het scripten van C++ is waar staat dat nou voor

ik speel nu een tijde een spell (rose online) en als ik daar developer wil worden moet ik eerst kunnen scripten of iemand mij dit wil uitleggen en wil helpen ( natuurlijk geheel gratis)

En hoe je Client moderating kan doen
bijvoorbeeld nieuwe Looks voor het spel ??

~Mvg Burito

dit kon je mischien beter in het programeren->C++ afdeling zetten.
maar ik weet niet waar het precies over gaat, ik wou dit ^ alleen maar even mededelen

ik maak zelf levels voor fps shooter games (zie mn site onderaan), ben dus een mapper zo gezegt. maar weet zelf ook niet veel van C++.
wat ik je wel kan vertellen is dat een script zoals C++ het progamma is waarop sommige games draaien, (gemaakt zijn). bijvoorbeeld de games Mohaa, en de Cod series zijn met C++ gemaakt.
om dat te leren is niet gemakkelijk, het is als leren Russisch te spreken, heb me er daarom ook nooit echt aan gewaagt, ook omdat de meeste nieuwe game editors niet meer C++ gebruiken, maar een soort van auto script in de editor verwerkt hebbe.
durf het daarom bijna niet te zeggen, maar C++ is een beetje oud aan t worden, meeste games gebruiken het niet meer.

leon

maar tog je weet dus waar het het over gaat? ik heb wel eens wat van c++ gelezen maar rose is ckers niet oud hoor. maar heb je dan een link naar un guide over hoe je moet C++ scripten whant het is echt geen mappen editten het is echt de client editten bijvoorbeeld als je een skill bug heb dat je die met nieuwe gemaakte script weer kan fixen. en ik wil graag leren hoe je moet scripten hoeft niet persee C++ zijn maar zeker ook geen mappen editor want dat ben ik zelf ook geweest met to en ik weet namelijk hoe dat gaat (to = tactical ops)

en dat modden daar bedoel ik me bijvoorbeld je skin een anderekleur geven net als bij WoW ( world of warcraft) hoe je dat maakt wan dr moet tog ergens op dit forum een modder of een scripter + die rose speelt zitten??:confused:

~in iedergeval bedankt Mvg Burito

ik heb even een beetje gegoogled voor je en kwam dit tegen aan reacties op hoe te leren C++ scripten;

een zekere TITJESFAN zei op een forum;

" Koop een boek. Bijvoorbeeld C++ in 21 dagen van Jesse Liberty.
Nederlandstalig boek, verwacht helaas dat je geen leven hebt
C++ in 21 dagen is onmogelijk, de eerste week red je nog wel, maar de rest van de dagen in het boek zijn geen realistische dagen in het echt meer. "

" ja ik heb thuis ook een c++ boek waarin alles wordt uitgelegd werkt zeer prettig de boek is geschreven door de man die zo'n beetje c++ ontworpen heeft. "

Link :
http://www.nl.b...ction=BOOK

weet dus niet of het goed is, maar t schijnt van wel, maar nogmaals. dit is niet gemakkelijk, reken er dus op dat je echt gewoon moet blokken om dit allemaal in je hoofd te krijgen. maar dat weet je al,:thumb:

misschien is het boek te rkijgen in een bieb, hoef je t niet te kopen, of misschien heeft iemand eens de inhoud op t net gezet.
gewoon ff googelen en je komt er wel. wens je er veel succes mee!!

leon

Ik heb hier een boek liggen van Leen Ammeraal, Basiscursus C++. Ik ben er ooit is in begonnen maar C++ is veel moeilijker dan je denk, ook veel moeilijker dan visual basic enzo. Dat boek is opzich goed om mee te beginnen volgens mij, maar ik ben er nooit zo ver in gekomen omdat het te veel tijd kosten :P. Maar als je echt serieus C++ zou willen leren zou ik inderdaad een boek aanraden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan