youngblade
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 2 mrt 2012
Hallo, Ik ben momenteel nog een beetje groen met het programmeren maar ben al wel een beetje op weg.
Ik haal via een internet link (xml) gegevens binnen en 1 van die gegevens zit gebonden via databinding in een textblock (condition).
nu zou ik graag if statement willen gebruiken op die textbox maar al geef ik die textbox een naam dan wordt hij alsnog niet gevonden.
Dit komt omdat de textbox zich in een datatemplate bevind. Ik ben al anderhalve dag bezig om het aan de praat te krijgen en op het internet zijn er
alleen van die te moeilijke oplossingen. Ik hoop dat jullie willem helpen.
Xaml:
Xaml.cs:
dus wat ik wil is dat als de verkregen text in hulpblock.Text gelijk is aan "partly cloudy" dat dan mijn afbeeldingsbron wordt gewijzigd naar WeatherIcons/03.png
Ik haal via een internet link (xml) gegevens binnen en 1 van die gegevens zit gebonden via databinding in een textblock (condition).
nu zou ik graag if statement willen gebruiken op die textbox maar al geef ik die textbox een naam dan wordt hij alsnog niet gevonden.
Dit komt omdat de textbox zich in een datatemplate bevind. Ik ben al anderhalve dag bezig om het aan de praat te krijgen en op het internet zijn er
alleen van die te moeilijke oplossingen. Ik hoop dat jullie willem helpen.

Xaml:
Code:
<ListBox.ItemTemplate>
<DataTemplate>
<StackPanel Orientation="Horizontal" Height="99" >
<Grid Height="100">
<Grid.ColumnDefinitions>
<ColumnDefinition Width="100"></ColumnDefinition>
<ColumnDefinition Width="*"></ColumnDefinition>
</Grid.ColumnDefinitions>
<TextBlock Text="{Binding Path=condition}" Grid.Column="1" Margin="10,75,10,0" Name="hulpBlock"></TextBlock>
</Grid>
</StackPanel>
</DataTemplate>
</ListBox.ItemTemplate>
Xaml.cs:
Code:
if (hulpBlock.Text == "Partly Cloudy")
{ weatherframe.Source = (ImageSource)new ImageSourceConverter().ConvertFromString("WeatherIcons/03.png"); }
dus wat ik wil is dat als de verkregen text in hulpblock.Text gelijk is aan "partly cloudy" dat dan mijn afbeeldingsbron wordt gewijzigd naar WeatherIcons/03.png