Het uitvallen van de PC bij het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mystic

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2005
Goedenavond...
Ik heb al een hele tijd een groot probleem waar ik helaas nog geen oplossing voor heb gevonden. Het betreft namelijk het uitvallen van mijn PC bij het opstarten. Zodra ik mijn computer aan zet en hij komt bij het laden van windows xp dan valt m'n PC een seconde uit en start hij weer opnieuw op en zo gaat het maar door.
Voordat de PC windows wil opstarten geeft hij in een menu weer dat het gaat om een stroomstoring ter gevolge van de aan/uit knop. En vraagt hij dus hoe ik de computer wil opstarten. (veilige modus, veilige modus met netwerkverbindingen, windows normaal etc.) Alleen in het geval van de veilige modus ( met of zonder netwerkverbindingen) start windows wel op en blijft de PC aanstaan op elke andere manier valt ie uit en start ie weer opnieuw op. Ik denk dus dat er niks mis met m'n voeding is omdat hij in geval van veilige modus wel aanblijft. Waar ligt het aan of kan het aanliggen??

Kdenk zelf ook dat 't aan de software ligt! Hoe is 't gekomen, of heb je géén idee? Iets geinstaleerd ofso? Laat voor de zekerheid je pc een poosje draaien in de veilige modus en in de bios, een paar uurtjes! dan ben je zeker dat 't niet aan de voedig ligt. Probeer ff met systeemherstel een punt terug te zetten waarop je pc nog wel werkte!

systeemherstel

Op de veilige modus valt de pc nu ook uit en start ie opnieuw op. In de bios heb ik de pc nu langer dan twee uur aanstaan zonder dat ie opnieuw opstart. Ook bij het repareren van windows met de cd blijft ie langer aanstaan. Systeemherstel heb ik al wel vaak geprobeerd maar dan komt altijd het bericht dat de PC niet naar dat punt hersteld kon worden. Zelfs met alle mogelijke datums waaruit ik kan kiezen. Ik denk zelf dat het aan de software ligt maar weet niet waar ik moet zoeken. Ook weet ik niet welke software ik als laatste heb geinstalleerd. daarvoor is het te lang geleden. Ik heb gister de pc ook ontdaan van stof in de kast. Er zat ongelofelijk veel stof in m'n ventilator. Maar het heeft niks geholpen want wanneer windows xp word opgestart valt de pc nog steeds uit en begint ie weer opnieuw met opstarten. Zou het dan tog zijn dat de voeding kapot is? Ik heb geen idee..

Laatst bewerkt:
Als je eens xp er nog een keer overh1 gooit zodat er een dual-bootsystem ontstaat? kijken oftie 't dan wel doet!
miss kan je van iemand een voeding lenen, of je heb er zelf nog eentje reserve liggen!

Ik heb windows xp al 3 x eroverheen gegooit en zelfs de c schijf geformatteerd en win xp er opnieuw op gezet.
Ik begin steeds meer te denken dat het aan m'n voeding ligt maar is dat dan mogelijk?
Want in de bios en ms dos blijft de pc wel gewoon aanstaan. Enkel bij het opstarten van windows valt mn pc uit en start dan opnieuw op.

Je hebt wel veel pc-problemen tegelijk hé mysic :D :D
Probeer een andere voeding gewoon eens uit, dan ben je er gelijk uit of het daaraan ligt of niet! Maak de kast ook eens van binnen helemaal schoon, al 't stof eruit ed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan