Het USB apparaat word niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Hoi !

Sinds vandaag krijg ik het volgende bericht:

972nt2.jpg

Het stomste is dat ik helemaal geen usb apparaat heb aangesloten de afgelopen maanden. Ik heb 1 usb apparaat aangesloten en dat is een videograbber, die werkt gewoon perfect, en die zit er al een jaar in.

Ook hoor ik heel snel achter mekaar het geluidje dat er iets is aangesloten op de usb, en daarna dat ie verwijderd word, terwijl ik niks doe.
Een blik in apparaat beheer levert niks op, geen vraagtekens te bekennen. Ook zoeken met een driverscanner van uniblue leverde niks op.

En verder houd het bij mij op. Vlak voordat dit begon heb ik wel 1 programma verwijderd genaamd " tune-up utilities 2010 " , geen idee of dat er iets mee te maken heeft :confused:

dus hoop dat 1 van jullie helpmij-ers mij hiermee willen helpen :D

Pc uit zetten alle overige kabels er uit halen waarvan een usb aansluiting is, pc aan zetten , dan weer uit, dan weer aan naar BIOS Dan LOAD DEFAULT SETTINGS of hoe het dan ook maar heet bij jou BIOS
En kijk dan nog eens,

Of je usb poorten zijn kapot, Je zou eventual de jumper er even afkunnen halen en er dan weer op Helpt ook met veel dingen.

Vind het een beetje tricky om te gaan " klooien " in de BIOS. Daarnaast lijkt het me stug dat mn usb poorten ( 7 in totaal, 3 voor, 4 achter ) kapot zijn, ik gebruik ze amper, daarnaast is deze pc niet zo gek oud en redelijk goed onderhouden.

ik heb 2 usb kabels eruit gehaald ( 1 van de videograbber, andere van de webcam, was ik vergeten te melden in mn bericht ), dus we wachten maar af wat er gaat gebeuren. :)

na herstart met alle kabels eruit doet hij nu helemaal niks meer. verder dan het scherm met de naam van de fabrikant komt ie niet meer, reageerd niet meer op het toetsenbord :(

Bij de BIOS staat Load deafault settings Oftewel Alle standaart setting laden door de fabrikant

Je kan ook met de fabrikant bellen.

Yup maar hij deed dus niks meer, kon niet eens het BIOS in, heb de pc volledig afgekoppeld en even een kwartiertje laten afkoelen. Daarna alles aangesloten en opnieuw opgestart. Ik kon toen wel de bios in, maar zag weinig staan over default settings.. wel iets met optimized settings. die heb ik gepakt. Hij startte wel op gelukkig. Maar krijg de berichten nog steeds.

ben bang dat de fabrikant gaat zeggen dat ik hem maar weg moet brengen, want rond deze tijd slecht uit komt want kan geen euro missen nu.

the story continues:

vandaag kreeg ik dit ineens:
xeq0pt.jpg

en voor alle duidelijkheid, ik heb verder geen enkele usb apparaat in mijn computer zitten..
hij is nu een hele tijd aan het zoeken naar mappen met voorgeconfigureerde instellingen..

En in plaats van helemaal uitzetten zet ik hem nu in slaapstand, zodat ik de volgende dag gelijk verder kan, anders ben ik een uur bezig met de pc aan de praat te krijgen.

lijkt wel langzamerhand dat ie hier behekst is..

Hallo Borrelnoot,
Kan je anders, voorzichtig, controleren of er nog spanning in de batterij (een knoopcel is 3 Volt) zit? Alleen om zeker te gaan. Ook na deze procedure, meteen na het terugplaatsen eerst naar de bios gaan en "standaard instellingen" selecteren. Met voorzichtig bedoel ik het niet weg laten springen en met de computer uit.

En hoe kan ik nagaan of er nog spanning op het batterijtje zit ? Ik heb er verder geen testers voor ( althans niet meer :( )

Het stomste is dat de texballon in mn eerste post om de zoveel tijd opduikt.. is het een kwartiertje / half uurtje rustig, en dan popt ie ineens 4 a 5 keer achter mekaar op ( of 1 a 2 keer ).. en dan blijft ie weer rustig, word er wel zenuwachtig van.

Laatst bewerkt:
Heb gelijk even gekeken of alle usb poorten nog functioneren, door middel het aansluiten van een oude mp3 speler. zonder problemen word deze gepakt in alle usb ingangen.

sinds de test met de mp3 speler geen pop upje gehad * kruist zn vingers *.

Gooi hem straks op de slaapstand.. als ie dag later geen kuurtjes meer vertoond, dan kan ik voorzichtig proberen hem normaal uit te zetten ipv de slaapstand.. :) en dan hopen dat ie normaal aan gaat, maar so far so good..

Heb je je pc gebackupd.. ?
Het kan ook aan vista liggen. Daar zijn zoveel problemen van.
Je zou Windows 7 eens kunnen proberen.

Een apparaatje of een lampje dat 3 Volt gebruikt om het te testen.
De bekende knoopcellen passen in buikspiertrainers en fietscomputers. Als de batterij al in jaren niet vervangen werd en deze zit niet met een lipje vastgesoldeerd aan de onderkant, dan koop je gewoon een nieuwe bij de fietsenwinkel. De oude is dan reserve. Ik haal ze uit oude computers.

Computers reageren allemaal anders op een lege batterij maar zelf heb ik toch vaak gezien dat er één keer de melding wordt weergegeven dat setup standaard instellingen gaat gebruiken. Ik denk aan de batterij omdat het mij zo voorkomt dat informatie over USB verkeerd wordt doorgegeven. Kan je ook de aansluitingen controleren en het moederbord en eventueel de kaartlezer schoonblazen?

Denk zelf niet dat het probleem daar zit, maar je kan het wel even proberen. ;)

@ alfred: aangezien ik de pc niet volledig durf uit te schakelen omdat ik bang ben dat ik daarna weer uren bezig ben aan de praat te krijgen, heb ik geprobeert via het progje Everest achter de voltages te komen. Hier het lijstje ( geen idee welke ik moet hebben, maar ik gok VBATT ? )
344uu1g.jpg

@ Applefaq: vista heb ik inmiddels 2 jaar op deze pc, dit probleem is iets van de laatste dagen. Op internet ben ik een aantal dezelfde mensen tegen gekomen met hetzelfde probleem, maar geen enkele had echt een antwoord. Backuppen gaat helaas niet. En windows 7 heb ik hier niet ff liggen :D

Ik dacht zelf misschien ( kan goed zijn dat ik het mis heb hoor ) aan temperatuursverschillen in de kamer, als de temperatuur tegen de 24 graden aan komt ( is een zolderkamer, het word snel warm ) dan krijg ik die berichten opvallend vaker..

Ja Borrolnoot, jou computer heeft er dan een sensor voor.
Op de site van de fabrikant van het Moederbord kan je zoeken naar bios downloads. Hiermee wil ik niet zeggen dat je zoiets riskants en ingewikkelds zondermeer doen moet maar lees de verbeteringen van nieuwe versies eens en kijk of er een bekend probleem met de USB hubs, bruggen of poorten is. Of een andere versie van de moederborddrivers. De chip van de bios, die meestal uitneembaar is, kan best niet goed meer zijn en het flashen lukt dan waarschijnlijk niet meer. Anders meteen maar contact opnemen met de service, dat lijkt mij het meest voorzichtig. Ik denk niet dat het aan Windows ligt en heb verder geen advies.

Kan iemand mij even vertellen hoe ik een advertentie hier plaats? word er helemaal gek van echt onduidelijke site

aub laat wat weten

Bij de lijst van vragen in het gewenste onderwerp staat rechts onderaan een langwerpige blauwe knop met de tekst "plaats een vraag." Succes Raviz

Ja Borrolnoot, jou computer heeft er dan een sensor voor.
Op de site van de fabrikant van het Moederbord kan je zoeken naar bios downloads. Hiermee wil ik niet zeggen dat je zoiets riskants en ingewikkelds zondermeer doen moet maar lees de verbeteringen van nieuwe versies eens en kijk of er een bekend probleem met de USB hubs, bruggen of poorten is. Of een andere versie van de moederborddrivers. De chip van de bios, die meestal uitneembaar is, kan best niet goed meer zijn en het flashen lukt dan waarschijnlijk niet meer. Anders meteen maar contact opnemen met de service, dat lijkt mij het meest voorzichtig. Ik denk niet dat het aan Windows ligt en heb verder geen advies.

Daar ga ik morgen eens heel rustig voor zitten, dan ben ik wat helderder.
Over het moederbord zal ik ook eens gaan zoeken.

Ik zie trouwens dat ik vergeten ben de specs van mn pc te vermelden dus bij deze:

Acer Aspire T671-sb7z
Windows vista premium ( up to date met SP2 )
2.80 ghz dual core intel processor
3 gb RAM geheugen
nieuw gekocht ongeveer 2 jaar terug

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan