Het veilig verwijderen van bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silvie

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2003
Berichten
401
Als ik via start naar alle programma's ga dan zie ik door de bomen het bos niet meer,er staan zoveel bestanden in die lijst en ik vind het niet meer overzichtelijk.
Nu ik deze lijst graag opruimen en een paar bestanden verwijderen.
Maar nu weet ik niet of ik die bestanden zo kan verwijderen en of dat invloed heeft op het gebruik van de pc.
Ik heb al eens geprobeert iets te verwijderen,maar kreeg toen een melding dat als ik dat bestand ging verwijderen dit ivloed had op alle gebruikers van de pc.
Is er een manier om te weten te komen welke bestanden ik veilig kan verwijderen zonder dat het invloed op het gebruik van de pc?
Ik werk met windows xp home edition.
 
Je hebt over bestanden die je wilt verwijderen. Maar als je via start naar programma's gaat vind je programma's en dus geen bestanden. Programma's die je niet ,meer, wilt gebruiken verwijder je door uninstal van het betreffende programma. Of door via configuratiescherm naar software te gaan en daar het programma verwijderen.
Overbodige bestanden kun je verwijderen door een programma als easycleaner.
 
De lijst met bestanden die je in het menu start ziet staan, zijn geen bestanden, maar snelkoppelingen!

Deze staan in menu start omdat ze zo zijn geïnstalleerd.
De programma's kun je het beste opruimen door ze te deïnstalleren (verwijderen) door het installatieprogramma van het programma zelf.

Ga hiervoor naar start - instellingen - configuratiescherm - software.

Je krijgt nu een lijst met geïnstalleerde programma's te zien. Kies uit welke je wilt verwijderen, klik het programma aan en klik op de knop verwijderen.

Je zult zien dat de programmagroep in het menu start daarmee verwijderd wordt.
Soms blijven ze ondanks het verwijderen toch staan; dan kun je op de snelkoppeling in het menu start gaan staan en klik je met de rechtermuisknop erop, en kies vervolgens voor verwijderen.

Succes! :thumb:
 
Captain Schaap zei:
De lijst met bestanden die je in het menu start ziet staan, zijn geen bestanden, maar snelkoppelingen!


Volgens mij werd er gezegd start -alle programma's en niet verwezen naar het startmenu.
 
Hallo,

Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik heb via start - instellingen - configuratiescherm - software software proberen te verwijderen.
Enkelen daarvan lukte prima,maar bij sommigen krijg ik verschillende meldingen te zien zoals:

''Bestand bestaat niet,kan het programma niet verwijderen''

Wat moet ik hiermee? Want hij staat nog wel in de lijst van software.

En ook dit krijg ik te zien:

''Fout bij decomprimeren van ondersteuningsbestanden.
Het systeem kan het opgegeven bestand niet verwijderen''

Ook is het bij sommige bestanden soms het geval als ik op verwijderen klik er gewoon niets gebeurt.

En niet alles staat in die lijst software,wat ik bijvoorbeeld zie via start-alle programma's staan niet allemaal in de lijst software via start - instellingen - configuratiescherm - software.

Als ik via menu start-alle programma's iets wil verwijderen door middel van rectermuistoets-verwijderen krijg ik de volgende melding:

Waarschuwing
Het aanpassen van deze map heeft gevolgen voor alle gebruikers die zich op deze computer aanmelden.
Wilt u toch doorgaan?
Ja Nee

Een hele boel vragen,maar weet even niet wat ik hier mee aan moet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan