geertjeren
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 jun 2003
- Berichten
- 89
Het is een lang verhaal... Maar goed. Ik ben niet handig met computers, dat vooropgesteld. In juni is hier draadloos internet en telefonie van Ziggo geinstalleerd, met een Motorola modem en een Sitecom router. Vanaf het begin hobbelde dit. Het netwerk gaf om de paar minuten aan 'netwerkadres verkrijgen', dan floepte het netwerk er een tijdje uit. Ziggo zelf is niet te bereiken. Per telefoon is de wachttijd te lang, per email krijg ik enkel autoreply's met hetzelfde antwoord terug; modem aan en uit en resetten. Dat kan iedere oen verzinnen. Maar om dat nu 10 keer per uur te doen... Ook de telefoon heeft niet altijd signaal, vaak zit ik zonder gesprekstoon en kan ik niet bellen.
Uiteindelijk heb ik voor beide computers een "dongel" aangeschaft om te zien of ze dan een beter netwerk zouden hebben. Welnu, dat hebben ze wel, maar niet mijn eigen netwerk. Beide computers weigeren het eigen netwerk als voorkeursnetwerk te gebruiken en kiezen steevast voor een ander netwerk met een, volgens de wizzard, mindere signaalsterkte. Het netwerk 'is' er dus wel, ik zie hem in de lijst staan met de vermelding dat hij uitstekend wert, maar onze computers mogen er niet op. En het Linksys netwerk waar we wel opzitten is zo traag als een slak. Ik word gevraagd om WEP, WAP en aanverwante codes maar deze heb ik niet, ook nooit gekregen bij mijn abonnement.
In vredesnaam hoe krijg ik mijn netwerk nu up en running? De hele toestand speelt nu een maand of 3 en ik krijg van Ziggo geen enkele respons op mijn vragen, behalve dat ik maar de boel moet resetten.
Uiteindelijk heb ik voor beide computers een "dongel" aangeschaft om te zien of ze dan een beter netwerk zouden hebben. Welnu, dat hebben ze wel, maar niet mijn eigen netwerk. Beide computers weigeren het eigen netwerk als voorkeursnetwerk te gebruiken en kiezen steevast voor een ander netwerk met een, volgens de wizzard, mindere signaalsterkte. Het netwerk 'is' er dus wel, ik zie hem in de lijst staan met de vermelding dat hij uitstekend wert, maar onze computers mogen er niet op. En het Linksys netwerk waar we wel opzitten is zo traag als een slak. Ik word gevraagd om WEP, WAP en aanverwante codes maar deze heb ik niet, ook nooit gekregen bij mijn abonnement.
In vredesnaam hoe krijg ik mijn netwerk nu up en running? De hele toestand speelt nu een maand of 3 en ik krijg van Ziggo geen enkele respons op mijn vragen, behalve dat ik maar de boel moet resetten.