Het verkeerde netwerk dringt voor...

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertjeren

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Berichten
89
Het is een lang verhaal... Maar goed. Ik ben niet handig met computers, dat vooropgesteld. In juni is hier draadloos internet en telefonie van Ziggo geinstalleerd, met een Motorola modem en een Sitecom router. Vanaf het begin hobbelde dit. Het netwerk gaf om de paar minuten aan 'netwerkadres verkrijgen', dan floepte het netwerk er een tijdje uit. Ziggo zelf is niet te bereiken. Per telefoon is de wachttijd te lang, per email krijg ik enkel autoreply's met hetzelfde antwoord terug; modem aan en uit en resetten. Dat kan iedere oen verzinnen. Maar om dat nu 10 keer per uur te doen... Ook de telefoon heeft niet altijd signaal, vaak zit ik zonder gesprekstoon en kan ik niet bellen.

Uiteindelijk heb ik voor beide computers een "dongel" aangeschaft om te zien of ze dan een beter netwerk zouden hebben. Welnu, dat hebben ze wel, maar niet mijn eigen netwerk. Beide computers weigeren het eigen netwerk als voorkeursnetwerk te gebruiken en kiezen steevast voor een ander netwerk met een, volgens de wizzard, mindere signaalsterkte. Het netwerk 'is' er dus wel, ik zie hem in de lijst staan met de vermelding dat hij uitstekend wert, maar onze computers mogen er niet op. En het Linksys netwerk waar we wel opzitten is zo traag als een slak. Ik word gevraagd om WEP, WAP en aanverwante codes maar deze heb ik niet, ook nooit gekregen bij mijn abonnement.

In vredesnaam hoe krijg ik mijn netwerk nu up en running? De hele toestand speelt nu een maand of 3 en ik krijg van Ziggo geen enkele respons op mijn vragen, behalve dat ik maar de boel moet resetten.
 
Ik neem aan dat je een draadloos netwerk wilt met de sitecom router en het klopt dat je deze code dan niet van Ziggo gehad hebt, want van Ziggo heb je alleen de Motorola gekregen.
Je zult het één en ander eerst even in moeten stellen in de sitecom router.
 
De Sitecom Router komt ook bij Ziggo vandaan. De Monteur kwam, zag, installeerde...ging weer weg en nu werkt het niet goed.
 
Als ik het Ziggo-netwerk aanklik als voorkeursnetwerk krijg ik alleen te zien dat hij gaat zoeken, dan verschijnt de melding 'netwerkadres verkrijgen' en daar houdt het bij op... Ik heb net weer 24 minuten in de wacht gehangen en het toen maar opgegeven...
 
OK.
Log dan eens in de router in en kijk of je daar de eventuele WEP/PSK key ziet staan.
 
Emmmm...dat heb je het al, ik ben niet zo handig met computers... Hoe doe ik dat, inloggen in de router??
 
Heb je een handleiding ?
Hierin staat het IP adres van de router. Voor sitecom weet ik dit even zo snel niet.
Bijvoorbeeld http://192.168.0.1 of zoiets en je bent in het configutatiescherm van de Sitecom
 
Heb je een handleiding ?
Hierin staat het IP adres van de router. Voor sitecom weet ik dit even zo snel niet.
Bijvoorbeeld http://192.168.0.1 of zoiets en je bent in het configutatiescherm van de Sitecom

In de papieren die ik heb gekregen staat geen IP adres...Als ik op het icoontje van de draadlozen netwerken klik krijg ik de beschikbare netwerken niet te zien omdat die nu 'beheerd worden' door de Dongel.
 
Heb je een handleiding ?
Hierin staat het IP adres van de router. Voor sitecom weet ik dit even zo snel niet.
Bijvoorbeeld http://192.168.0.1 of zoiets en je bent in het configutatiescherm van de Sitecom

In de papieren die ik heb gekregen staat veel, maar geen IP-adres... Als ik op het draadloze netwerk-icoontje klik krijg ik geen netwerken meer te zien maar de melding dat deze nu beheerd worden door de Dongel...
 
Kijk...dat soort geintjes gebeuren nu dus de hele tijd... Doordat mijn internet er continu uitknalt plaats ik berichten 10 keer :D
 
Maar je zit nu waarschijnlijk op het Linksys netwerk van de buren met slechte ontvangst :p

Gaan we effe zoeken naar de manual op de website van Sitecom.
Wat is het type van de Sitecom router?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan