• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Het verschil in tussen oud en nieuw na procentuele verandering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bitchass

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2011
Beste mensen,

Op internet heb ik al een poosje gezocht, maar het vinden van de juiste lijkt dan een nog groter probleem.

Het volgende is er aan de hand, ik maak een financieel overzicht, waarbij ik de volgende formules gebruik in volgorde zoals ik ze hier neer zet

1. =SOM(D33*E39) (waarbij D33 de omzet is en E39 een percentage)
2. =SOM(D34*E40)*F40 (F40 is in dit geval ook een percentage, om een bepaalde besparing weer te geven, bij F40 geef ik dan bijvoorbeeld 80% in voor een besparing van 20%.

Nu wil ik graag het verschil tussen de beginwaarde dus het antwoord van D33*E39 en (D34*E40)*F40 weten zodat ik in een andere cel de actuele besparing in een bedrag kan zien.

Ik hoop dat iemand van jullie mij daarbij kan helpen

Alvast heel erg bedankt!

wat dacht je hier van?

Code:
=SOM(D33*E39) - (SOM(D34*E40)*F40)

Beste mensen,

volgens mij heb ik het opgelost, heb de volgende formule ingevoerd:

Code:
=SOM(C33*D39)-SOM(C39*E39)

Als dit nog slimmer of beter kan hoor ik dat natuurlijk graag!

of het slimmer kan, is alleen te beoordelen als je het bestand met die formule post, want je formule hoort niet thuis in jouw eigen bijlage.

@sylvester-ponte: JUIST!

Beste Sylvester-ponte,

dit geeft het zelfde resultaat, welke formule kan ik nu het beste gebruiken?

Groet

IK snap het niet helemaal. Als je het bedrag wilt kennen om een besparing van 10% te bekomen, waarom, dan in kolom F( Besparing in %) 90% invult.
Ik aanzie dit als je wilt 90% besparen.
Als je de werkelijke besparing( die 10% in kolom F zou plaatsen lukt het met
D16*F16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan