• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Het verwerken van een enquête in MS Excel 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

ximmeke

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2009
Geachte lezers

Voor mijn eindwerk heb ik een vragenlijst ontworpen. Deze laat ik invullen door leerkrachten. Ik heb al een paar resultaten terug. De eerste 3 vragen zijn geslacht, leeftijdscategorie en 'in welk onderwijs geeft u les BVB basisonderwijs,buitengewoononderwijs,.... '

Daarna volgen de eigenlijke inhoudelijke vragen. Bij het verwerken van de enquête zou ik graag een resultaat zien per inhoudelijke vraag en nadien die inhoudelijke vraag dan ook nog eens plaatsen tov leeftijdscategorie , geslacht en 'in welk onderwijs geeft u les'. Nu heb ik al een paar enquêtes verwerkt (zie geüpload bestand). maar nu heb ik de zoekfunctie gebruikt hier op het forum (keigoe van mij hè :thumb: ) en heb ik het bestand 'tevreden' gedownload op deze pagina --> http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=412687&highlight=enqu%EAte . Mijn vraag is dan ook of het beter is dat ik de verwerking van de enquête volgens het principe doe van het bestand 'tevreden' of ga ik verder met 'mijn methode'.

Dan heb ik nog een vraag: Eenvoudige grafieken maken is voor mij geen probleem maar als ik elke inhoudelijke vraag tegenover die 3 vragen wil zetten; hoe moet ik dat doen?
Het kan ook zijn dat er bij sommige vragen bepaalde personen een inhoudelijke vraag niet invullen en het kan zijn dat inhoudelijke vragen meerdere antwoorden bevatten, vormt die een probleem + hoe moet ik dat doen?

alvast bedankt
XIMMEKE

Bijlagen

@ximmeke
maar als ik elke inhoudelijke vraag tegenover die 3 vragen wil zetten; hoe moet ik dat doen
Vraag 1 heeft 2 mogelijkheden
Vraag 2 heeft 4 mogelijkheden
Vraag 3 heeft 5 mogelijkheden
Er zijn dus 40 verschillende combinaties mogelijk.
Wil je dan 40 grafieken hebben voor elke vraag?????

@trucker10
Code:
=100/($R$6+$R$7)*R10
Code:
=R10/$R$14
met celeigenschappen percentage
Vind je dit ook niet veel eenvoudiger?

@trucker10
Code:
=100/($R$6+$R$7)*R10
Code:
=R10/$R$14

Ik had het totaal ( cel R14 ) nog niet gemaakt voor ik de formule had geplaatst en nadien geen aandacht meer aan gegeven , maar je hebt gelijk is eenvoudiger ;)

@ximmeke

Vraag 1 heeft 2 mogelijkheden
Vraag 2 heeft 4 mogelijkheden
Vraag 3 heeft 5 mogelijkheden
Er zijn dus 40 verschillende combinaties mogelijk.
Wil je dan 40 grafieken hebben voor elke vraag?????

@trucker10
Code:
=100/($R$6+$R$7)*R10
Code:
=R10/$R$14

@popipipo nee geen veertig grafieken maar 1: Vraag 3 tov vraag 1 BVB hoeveel vrouwen hebben B ingevuld...

geen veertig grafieken maar 1: Vraag 3 tov vraag 1 BVB hoeveel vrouwen hebben B ingevuld...

Een grafiek met maar 1 punt vind ik geen grafiek
maar misschien bedoel je dit?

Dus een nieuwe poging.

Met nieuwe kansen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Een grafiek met maar 1 punt vind ik geen grafiek
maar misschien bedoel je dit?

Dus een nieuwe poging.

Met nieuwe kansen.

Ja dit bedoel ik.

Kan er mij iemand (als deze zo vriendelijk wil zijn) 2 grafieken maken (dan ben ik vertrokken met de enquête en moet ik alleen de 2 grafieken aanpassen naargelang de vragen en antwoord mogelijkheden, dan moet ik jullie niet meer lastig vallen)

1ste grafiek: liefst staafdiagram: die weergeeft hoeveel vrouwen A hebben geantwoord, hoeveel vrouwen B, hoeveel vrouwen C, hoeveel vrouwen D, hoeveel vrouwen E, hoeveel vrouwen F, hoeveel vrouwen G, hoeveel vrouwen H, hoeveel vrouwen I en tenslotte hoeveel vrouwen J hebben geantwoord

2 de grafiek: liefst staafdiagram : hoeveel % van de vrouwen heeft A geantwoord, hoeveel % van de vrouwen B,hoeveel % van de vrouwen C,hoeveel % van de vrouwen D,hoeveel % van de vrouwen E,hoeveel % van de vrouwen F,hoeveel % van de vrouwen G,hoeveel % van de vrouwen H,hoeveel % van de vrouwen I, hoeveel % van de vrouwen J heeft geantwoord

Alvast bedankt :o

groeten

Hier het voorbeeldje.

Er zit in een grafiek geen verschil in de weergave tussen absolute en relatieve weer gaven van de verschillende antwoorden.

Bijlagen

Hier het voorbeeldje.

Er zit in een grafiek geen verschil in de weergave tussen absolute en relatieve weer gaven van de verschillende antwoorden.

@popipipo BEDANKT VOOR HET WERK

wat wil je zeggen met : Er zit in een grafiek geen verschil in de weergave tussen absolute en relatieve weer gaven van de verschillende antwoorden ???

Er zit in een grafiek geen verschil in de weergave tussen absolute en relatieve weer gaven van de verschillende antwoorden
Als je de grafiek met exacte getallen en de grafiek met procenten in één grafiek zet dan vallen de kolommen precies op elkaar.
Zie de 2 onderste grafieken, de kolommen vallen over elkaar (grafiek links onder) of de lijn valt samen met de top van de grafiek (rechts onder)
Dus zie ik het nut niet in van 2 grafieken.

Bijgaand misschien leuke oplossing voor alles.

Bijlagen

Als je de grafiek met exacte getallen en de grafiek met procenten in één grafiek zet dan vallen de kolommen precies op elkaar.
Zie de 2 onderste grafieken, de kolommen vallen over elkaar (grafiek links onder) of de lijn valt samen met de top van de grafiek (rechts onder)
Dus zie ik het nut niet in van 2 grafieken.

Bijgaand misschien leuke oplossing voor alles.
Ik zie het nu ook ivm die grafieken

Bedankt voor de hulp en de macro ;)

groeten

Hoi allemaal, ben nog altijd bezig met de verwerking van de enquête

Nu vraag ik me het volgende af:

in bijlage vindt u dat deel van mijn enquête waar ik een vraag over heb

Mijn vraag is of de resultaten die ik op het tweede blad heb geschreven of ik die juist heb geïnterpreteerd aangezien de leerkrachten meerdere antwoorden konden geven...

Wat ik bedoel is , is mijn formule nog juist om deze interpretatie te doen. Bij vragen waar dat de respondent maar 1 antwoord kan en mag geven is mijn formule juist. Maar is die ook juist als leerkrachten meerdere antwoorden kunnen geven zoals in deze vraag?

alvast bedankt

Bijlagen

Hallo ximmeke

Heb er even naar gekeken en ik denk dat je conclusie klopt.
(Echter niet uitgebreid getest, wat natuurlijk wel zou moeten.)
Bijgaand je bestandje met een iets andere grafiek.
Misschien heb je er wat aan, maar misschien vind je het ook wel niets.
Het was anders maar een ideetje.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan