Hete laptop!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0561

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2011
Hallo,

Mijn laptop wordt erg heet. Om dit op te lossen wil ik de thermal paste vervangen. Ik heb nog een tube liggen die ik met mijn tranquillo rev.2 meekreeg, maar nu vraag ik mij af of dat goed is om op de CPU van de laptop te doen. Ik heb die thermal paste gebruikt voor mn PC en daar werkt het prima. Moet ik ook net als op een dekstop een zo dun mogelijk laagje erop doen of iets meer?

Alvast bedankt.

Hoi,

Stofvrij zal je hem wel al gemaakt hebben en ja het werkt het zelfde als bij de desktop maar wat versta je onder heet?

Hallo

"Mijn laptop " .... persoonlijk mis ik de vermelding van merk/typenr/ouderdom.

Normaal gezien maak ik een laptop stofvrij op de volgende manier :

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...romt-erg-hard?highlight=laptop+stofvrij+maken

Lees alles ook eens door .

Indien je demonteerd , opletten ... soms zijn er thermalpads gemonteerd , die je dient te vervangen , dit hangt af van de toegepaste exemplaren.

De comprimeerbare dien je meestal te vervangen , de sillicone modellen kun je hergebruiken.

Als snelle T° referentie kun je nemen --> Intel +/- 55°C , en A.m.d. 10 graden meer.

Peter

Laatst bewerkt:
Ik heb hem al uit elkaar gehaald en stofvrij gemaakt. Ik vraag me alleen af of die thermal paste die ik bij m'n Rev.2 kreeg goed is voor m'n laptop en of ik er ook een zo dun mogelijk laagje op moet doen. Er zitten ook geen thermal pads

Normaal maakt het niet zo heel veel uit welk merk je neemt, als ie maar van redelijk goede kwaliteit is. Ik zou het gewoon even proberen. Maak de cpu proper met alcohol, dan vervliegt het snel. Best ook niet te veel pasta eraan smeren. Indien dat nog niet werkt, kan je nog altijd een van deze nemen: http://iran-banner.com/Portals/0/productimages/169696_0526a.jpg Hier zet je de laptop op en krijgt ie extra koeling.

oke, ik heb de thermal paste vervangen. Hier wat foto's: rsz_cpu_met_tp.jpgrsz_heatsink.jpgCPU.jpgCPU.jpg De thermal paste die er op zat was steenhard en ging er moeilijk van af. Ik vind het wel gek want de temperatuur is 3 graden hoger... Kan het zijn dat ik te weinig thermal paste heb gebruikt ofzo? In ieder geval bedankt voor jullie hulp:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan