Hetnet Adsl Tijd Surfen

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Wie kan mij zeggen of weet welk type verbinding adsl tijdsurfen van Hetnet is?
Is dat PPOe of anders.
Mijn volgende vraag is dan wie weet een duidelijke site hoe het Alcatel Speedtouch 510 modem ingesteld dient te worden voor deze verbinding.
Ik ben zelf al een geruime tijd aan het zoeken(Google) maar heb nog niets bruikbaars gevonden.

Mvgr, René.

Heb jij geen installatie cd van het net gehad.
deze zet namelijk alle instellingen goed.

Ja die zit erbij...alleen schijnt die iets niet goed te zetten want we komen wel op de KPN testpagina maar niet verder. De collega van mij waar het om gaat heeft al gebeld met de helpdesk maar die kwam er samen met hem niet uit.

Mvgr, René.

Ja daar ben ik ook al geweest...alleen hij kan die support-wizard niet downloaden want hij heeft geen internet.

Mvgr, René.

r.vink zei:
Ja daar ben ik ook al geweest...alleen hij kan die support-wizard niet downloaden want hij heeft geen internet.

Mvgr, René.

Je zit nu ook op internet, waarom haal je dat progje niet zelf binnen en zet je hem op de pc van je collega met bijv. een cd (rw) of een mp3/data-stick? Valt te proberen..

Wat misschien ook te proberen valt is een ini te gebruiken die je kan vinden op het net (ja alweer :(). Heb het nog nooit geprobeert maar het valt te proberen. Als je dan naar 10.0.0.138 gaat en klikt op 'advanced->system' kun je daar de ini invoeren/uploaden..

Zoek maar eens met google op 'speedtouch ini' en je komt meerdere ini's tegen..

Ja dat downloaden is geen probleem:) alleen zit ik in Almere en hij in Dronten.
Toevallig had ik die ini files gezien...maar die waren voor non MS-Windows systems. Zal eens verder zoeken.

Thanks.

En jou collega wilt vast niet wachten tot na de vakantie :p

Hier ben je vast wel geweest? Staan de handleidingen in pdf-formaat op..

bron

En anders toch die ini's/wizard zien daar te krijgen, geen postduif?
(sorry, ben in flauwe bui)

En als je geen bruikbare ini kan vinden, wil ik de mijne wel beschikbaar stellen, mits daar vertrouwt mee omgegaan wordt natuurlijk. Misschien gaat dat werken. Draai op xp. Maar weer dat probleem, hoe krijg je het daar. Heeft je collega geen buurman met email en brander/mp3-speler?

Weltrusten :)

r.vink zei:
Wie kan mij zeggen of weet welk type verbinding adsl tijdsurfen van Hetnet is?
Is dat PPOe of anders.
Mijn volgende vraag is dan wie weet een duidelijke site hoe het Alcatel Speedtouch 510 modem ingesteld dient te worden voor deze verbinding.
Ik ben zelf al een geruime tijd aan het zoeken(Google) maar heb nog niets bruikbaars gevonden.

Mvgr, René.

PPPOe is meestal kabel en PPPOa is KPN Het Net.

Hoever ben je nu ?

Opgelost...de instellingen zijn hetzelfde als een gewone adsl aansluiting. Je dient alleen gebruik te maken van de surftool die speciaal voor adsl tijd surfen is.
Deze staat overigens op de cd-rom van Hetnet.
Iedereen bedankt voor het meedenken en een fijne jaarwisseling toegewenst.

Mvgr, René.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan