Hetzelfde geluid uit twee geluidkaarten, mogelijk?

• Onderwerp starter Onderwerp starter gvh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gvh

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2002
Eerst maar even mijn setup:

Windowx XP Media Center, SB Live geluidskaart met daarop aangesloten een creative box set met vier speakers en een bassbox (1x groene minijack, 1x zwarte minijack)

onboard audio ac97, met line out gekoppeld aan mijn videorecorder voor het doorvoeren van geluid naar mijn tv. (video gaat ook via tv-out naar mijn videorecorder)

Als ik nu muziek wil luisteren op mijn pc, moet ik in windows aangeven dat ik mijn soundblaster wil gebruiken, wil ik een tv show kijken vanaf mijn pc, moet ik wederom schakelen om het geluid van de pc door te geven naar mijn pc.

Nu wil ik graag dat beide geluidskaarten tegelijk gebruikt worden, en dus hetzelfde signaal uitsturen, zodat dat omschakelen niet meer hoeft. kan dit?

ben bang van niet, je zult toch in je BIOS moeten
aangeven welke kaart je gebruikt.
als dit idd kan, ben ik ook benieuwd hoe:cool:

Ik zou kiezen voor 1 geluidskaart.
De uitgang naar je speakers splitsen met een 2-weg stekkertje of een switchbox.
Gebruik een kwalitatief goede / dure kabel, anders krijg je storing als het snoertje langer is dan een meter of 3.

Zwarte plug is meestal line out, en blauw line in.
Dan kun je dus alle kanten op met het geluid.

Ik heb 2 pc's en 1 set logitech soundman speakers.
Line out van pc2 gaat bij line in creative Live 5.1 op pc1
Zo heb ik van beide machines geluid :)

zou dit werken dan:

ik stop in de zwarte line out van mijn soundblaster een minijack splitter, een minijack gaat naar mijn speaker en een naar mijn video recorder voor mijn tv geluid. De groene minijack out van mijn kaart gaat rechtstreeks naar mijn speaker set.

maakt het dan niet uit? is het geluid van de groene en zwarte uitgang op mijn geluidskaart hetzelfde?

Ja, het geluid is hetzelfde, maar niet het signaal.
Bij line-out heb je een hogere spanning en weinig vermogen (watts).
Bij de groene speaker out, heb je minder spanning, een laag-ohmige uitgangs weerstand, en dus ook meer vermogen, voldoende om de spoel van een speaker aan te spreken.

Line out (zwart) kan prima naar de tv.

Maar wat wil je nu precies? Het geluid van de tv op je speakers, of op de pv een dvd afdraaien, en het geluid + beeld ook naar de tv?

ik download veel tv shows uit amerika en die speel ik dan af in media player, en bekijk ze op mijn tv. Maar als ik bijvoorbeeld mp3'tjes draai wil ik dat graag uit mijn pc speakers horen. nu moet ik dus telkens in control panel aangeven welke soundcard hij moet gebruiken en da's lastig. Ik ga dus dat met die splitter maar eens proberen.

bedankt.

Als dat teveel storing geeft op je speakers (brom) dan kun je nog een switchbox ertussen plaatsen.

Conrad.nl

En je raadt het al: "Ik heb er zelf ook 1" .
Mijn audio app. heeft 1 aux. ingang, voor de cd-speler.
Maar soms wil ik de audio van de squart; dan schakel ik om.
Op de squart zit een vhs en een dvd speler, ook op hun eigen squart switch box.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan