hfs+ terug zetten naar FAT32

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesje112

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Hallo , dit is me eerste vraag hier dus ik hoop dat ik goed zit qua topic ..

Ik heb dus een externe hardeschijf die FAT32 was omgezet naar HFS+ met MacDrive .
Maar nu ziet me pc die Windows XP is me hele hardeschijf niet meer , ik zie m alleen nog in het proggie Macdrive ..

Weet iemand misschien waarom me pc me hardeschijf niet meer ziet of hoe ik m weer kan terug zetten naar fat32 zodat ik m wel gewoon weer kan gebruiken alvast bedankt

Kun je niet d.m.v. van dat MacDrive programma de bestanden ervan afhalen naar een andere schijf, en dan de partitie weer verwijderen en opnieuw maken als FAT32?

Tijs.

Kun je niet d.m.v. van dat MacDrive programma de bestanden ervan afhalen naar een andere schijf, en dan de partitie weer verwijderen en opnieuw maken als FAT32?

Tijs.

Nee thijs dit is niet mogelijk omdat dat macdrive er alleen maar is om je hdd om te zetten naar HFS+ terug zetten naar FAT32 of NTFS zit er helaas niet bij , normaal gesproken moet ik gewoon me hdd zien maar ik zie m alleen nog maar in het proggie MacDrive ..

Maar wat denk je nou dan dat de hdd nioet meer terug te formateren is .. ??

Mvg

Omzetten naar FAT32 met behoud van data lijkt mij onmogelijk.
Terug formatteren waar jij het over had komt neer op hetzelfde waar ik het over had: Verwijderen en opnieuw aanmaken als FAT32 partitie.

Als ik mag aannemen dat er geen bestanden opstaan die (nog) nuttig zijn kun je gewoon in Windows proberen waar ik het over had.
Staat Windows het verwijderen van zo'n 'vreemde' partitie niet toe, verwijder 'm dan m.b.v. de opstart-cd van Gparted. hier te downloaden (download de .iso image variant, en brand die op CD met Nero of ImgBurn).

Start ervan op, selecteer de juiste fysieke schijf, en verwijder dan de HFS+ partitie. Je kunt dan ook daarna op de vrijgekomen ruimte een FAT32 partitie inrichten in hetzelfde programma.

Succes,

Tijs.

Hey bedankt nog voor je reactie , maar het is opgelost ik heb het met norton partion magic gedaan zonder behoud van de gegevens natuurlijk .. :P

Groetjesss:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan