• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

HH:MM naar numeriek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fermacelli

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2011
Hi Excel kenners,

Naar mijn weten kan een HH:MM waarde omgezet worden door deze waarde met 24 te vermenigvuldigen (format General).

In kolom V lukt dit echter niet. Kan iemand mij helpen met de formule waardoor in kolom V het numerieke aantal in uren komt (ofwel: 1:20 zou dan worden 1,333).

Met vriendelijke groeten en bedankt alvast,

Fermacelli

Bijlagen

Code:
[English]	=MOD([@[Time used]];1)*1440

[Dutch] 	=REST([@[Time used]];1)*1440

De reden waarom het niet lukt, is omdat "Time Out" niet alleen de tijd, maar ook de datum bevat: kijk maar in de formulebalk.
Je kunt die datum weghalen OF de formule van Ginger gebruiken (maar dan de 1440 vervangen door 24).

@Ginger: ik denk dat je hh:mm:ss aangezien hebt voor dagen, uren en minuten of zoiets.

...maar dan de 1440 vervangen door 24)....
Ah, mijn uitkomst is inderdaad in minuten. Zo krijg je een geheel getal te zien (als je de decimalen niet toont). Vond ik mooier, maar was inderdaad niet de vraag. ;-)
Dank voor het rechtzetten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan