Hi-8 naar pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Ik moet een filmpje schieten met een Hi-8 camera. Dat filmpje moet naar mn pc maar ik heb geen video-ingang op mn mobo. Hoe kan ik de camera het makkelijkste aansluiten?

Hoi,

Als je geen video-ingang op je pc hebt, dan is het aanschaffen van een (extra of andere) videokaart denk ik de aangewezen oplossing.
Je geeft zelf aan dat je Hi-8 camera niet aan te sluiten is dus .....

philips had een leuk kaartje op de markt daar voor.
je kon allerlij video apparaten aan sluiten en met de softwaren die er bij zat kon je,
de boel op slaan op je hardeschijf.
de kaart heete video mate het is een pci model.

Die Dazzle is een heel leuk apparaat, eenvoudig aan te sluiten, operationeel in een paar minuten... alleen de prijs die meneer Dixon ervoor vraagt is zeer stevig te noemen..... dus even gaan shoppen voor de beste deal!

Apparaatjes en videokaarten genoeg te krijgen dacht ik zo, maar we praten hier over een waarschijnlijk éénmalig projectje en dus vroeg ik me af of er niet een kabeltje is van camera naar usb?

Nee, helaas, zo'n kabeltje is er niet... tenzij de camera een firewire uitgang heeft en jij een 1394 netwerkkaartje in je PC....... zoniet wordt het een kabeltje met een kastje ertussen.... of een kennis met een PC met video in....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan