HideDeRibbon bij Opstarten Access App.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert971

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Graag zou bij opstarten van een Access Applicatie de Ribbon niet tonen aan betreffende gebruiker.
Dit kan op verschillende methoden:
- Via vba
Code:
DoCmd.ShowToolbar "Ribbon", acToolbarNo
(niet optimaal want gebruiker ziet bij opstarten Ribbon nog verdwijnen)
- XML
- etc.
Graag zou ik dit realiseren met de tabeloptie USysRibbons (zie bijgevoegd bestand). In een Access tabel wordt dan een XML-code gezet.
Tevens wordt via Opties - Huidige Database - Lint- en werkbalkopties betreffende naam van Lint geselecteerd, in dit geval: HideTheRibbon (zie ook bestand 'Opties huidige database).
Bij opnieuw opstarten van Access zou dan naar verwachting het lint niet zichtbaar zijn (helaas is het laatste niet het geval).
Iemand idee hoe genoemde optie wel werkt?

Bijlagen

Hoi,

Sla uw database op als accde (voor uw vba code)
Open uw accde bestand
Open opties voor access
Kies huidige database
Het vinkje bij ' speciale access toetsen- gebruiken uitschakelen.
DOE DIT NIET OP HET ORIGINEEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laat maar iets weten

Gedaan, wat je aangeeft werkt helaas niet.

NB: VBA code zet ik er niet in, wil het realiseren zonder bovengenoemde VBA code (omdat de VBA code niet goed werkt, gebruiker ziet bij opstarten dan RIBBON verdwijnen)

Bijlagen

Volgens mij heeft u nog niet helemaal gedaan wat gast0660 heeft aangegeven. Het eerste wat gast0660 aangeeft is: "Sla uw database op als accde". Het bestand wat u heeft geupload is nog steeds een accdb bestand en dan werkt het inderdaad niet.

Laatst bewerkt:
Waar heb je de vba-code staan? Ik heb de code bij de formload gebeurtenis geplaatst en daar zie ik de ribbon zelfs in de accdb versie niet meer.

Bijlagen

Ik wilde het graag zonder vba code realiseren. Maar gaat denk ik niet lukken. Zal het denk ik op een andere manier moeten gaan oplossen..Bedankt voor jullie de hulp iig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan