Hier gaat het om een Pentium

Status
Niet open voor verdere reacties.

MadScientist73

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2003
Beste kameraden, omdat we de AMD computer niet aan de praat kregen hebben we de pentium computer van onze ouders ernaast gelegd om even te kijken naar eventuele "overeenkomsten" wat betreft bekabeling.

We hebben verder niets gedaan en weer terug gezet. Wat blijkt, deze computer wil niet meer opstarten! De ledjes van de brander en dvd rom knipperen even, hierna zou eigenlijk de floppy drive gescand worden alleen dit gebeurt niet. Ondertussen blijft de HD een tijdje branden en gaat uit. Vervolgens gebeurt er niets.......

Wie heeft dit eerder meegemaakt? We hebben alles al aangedrukt en schoongemaakt, maar dit heeft nog niet geholpen.

Pentium 4 (2,0), 512 DDR, Medion Moederbord, Geforce 4
(Betreft een medion pc van de aldi, ongeveer een 1,5 jaar oud)

Alvast bedankt,

Heb je kaarten/geheugen los gehad?
Krijg je nog Bios error beeps?
Draait de processor koeler?

Alles geprobeerd

Ik heb werkelijk alles los gehad, en opnieuw netjes weer terug gezet. Ook gelet op de bekende beepjes en andere zaken.

Re: Alles geprobeerd

Geplaatst door MadScientist73
Ik heb werkelijk alles los gehad, en opnieuw netjes weer terug gezet. Ook gelet op de bekende beepjes en andere zaken.
Heb je alles exact zo terug op de IDE-kabel(platte brede kabel) aangesloten?

Zorg dat je zelf ontladen bent van statische elecriciteit, voordat je in de pc kast gaat rommelen!!!
Dit doe je door ff een onbeschilderde verwarmingspijp aan te raken.

Best kans dat er stof in een slot zit.
Haal het geheugen eens eruit en blaas voorzichtig de sloten schoon en zet het terug.
Doe dit ook met je PCI-kaarten.(geluidskaart enz..)
Kijk eens of ie dan wel wil opstarten.

Krijg je nog Bios error beeps?
Zo ja, hoe klinkt dat?
(Kort, lang)

Nogmaals proberen

Ik zal nog eens alles loshalen en schoonblazen, ik heb echter geen error beepjes dat is dus het rare.

Maar ik probeer het nog eens, en dan laat ik het zo snel mogelijk weten.

Alvast bedankt!

Niet geholpen

Tot nog toe heeft nog niet echt veel geholpen, er is me ook verteld dat zonder enige apparatuur zoals cd-rom en harde schijf maar wel met alleen een videokaart en moederbord met benodigde stroom sowieso een beeld moet ontstaan waarop de bios te zien is. Dit is echter niet het geval.

Zelf denk ik dat de moederbord naar zijn mallemoeren is.....

Nogmaals bedankt voor de hulp!

Heb je geprobeert of een Bios reset nog helpt?
Dit doe je door middel van een jumpertje op het moederbord.
(zie handleiding)
Of je haalt de batterij van het moederbord er voor een tijd eruit.(±10 á 20 min)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan