High Definition Audio drivers installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantheman

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Hallo Helpmij,

Ik heb een nieuwe PC (Asus viper 620) met windows 7 Home Premium.

Probleem is: ik wil audio drivers installeren van Realtek High Definition Drivers, alleen geeft hij op het einde van de installatie de foutmelding: Fout bij installeren van Realtek HD Audiostuurprogramma!! [Error Code: 0x0000005].

Ik had al wat gevonden m.b.t. dit topic en dé oplossing schijnt te zijn je Microsoft UAA Bus Driver for High Definition Audio uit te zetten. Nu heet er niets zo in apparaatbeheer van Windows 7, maar er is wel een High-Definition Audio besturing. Als ik die uitzet en Realtek opnieuw probeer te installeren krijg ik echter hetzelfde probleem...

Kan iemand mij helpen?

Groet,

Daan

je hebt die uaa busdrivers wel nodig, die moet je als eerste installeren, opnieuw opstarten en dan pas die audiodrivers. Zijn deze wel specifiek voor win7? Volgens microsoft kan je ook de drivers van vista/xp gebruiken.
Was die nieuwe pc niet voorgeinstalleerd?

Ja maar ik zie ze niet eens staan, die uaa busdrivers. (in apparaatbeheer) Windows 7 installeert alle drivers vanzelf. De computer was dus niet vooraf geïnstalleerd. De drivers die ik had gedownload waren wel specifiek voor Windows 7

He jongens,

Ik heb het al opgelost, de oplossing was Directx 11 installeren om de een of andere reden. Toen kon ik wel de drivers installeren. Een probleem blijft: ik kan bij hét spel wat ik alleen maar speel: Splinter Cell Chaos Theory, EAX 3.0 niet aanzetten. Dan geeft hij een error. (dat is verbeterd geluid en heb je er echt nodig. Iemand oplossing?

Groet,

Daan

Nee. Maar ik weet het al: Windows 7 ondersteunt geen EAX, daar is EAX te oud voor blijkbaar... helaas!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan