"High-End"Game systeem (advies)

Status
Niet open voor verdere reacties.

micheljeweetwel

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2003
Goedendag,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een High en game systeem en ik ben daarbij op de volgende configuratie gekomen.

Graag zou ik wat advies willen vragen met betrekking tot de hardware die ik hiervoor gekozen/gevonden heb. Omdat ik niet al te veel kennis heb met alle hardware onderdelen zou ik u willen vragen om het onderstaande te bekijken en te kijken of hier met wat betreft de prijs nog omlaag te halen is. Voorbeeldje: moederbord is leuk, zit goede chipset op maar sli functionaliteit is voor mij overbodig (ook voor in de toekomst) wat is daar bijvoorbeeld ter vervanging voor te vinden?

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 € 203,34
Moederbord: Asus P5N32-E SLI € 190,00
(comment: SLI niet nodig, andere opties? Wellicht zelfde type moederbord maar zonder deze optie? Moet wel goede performance leveren met grafische kaart)

Koeler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) € 20,58
(comment: Koeler is vrij simpel. Zijn er ook stillere coolers rond zelfde prijscategorie)

Geheugen: Kingston 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 € 118,90
Videokaart: Asus GeForce 8800 GTX 768MB DDR3 € 539,12
Geluidskaart: Creative X-Fi Xtreme Gamer
(Optioneel. Ik zie dit niet als toegevoegde waarde met mijn 1.2 set en headset aangezien het moederbord hier ook goed mee overweg kan.)

Harde schijf: 1 x Seagate Barracuda 7200.10, 320GB € 68,92
Dvd-brander: NEC AD-7170S 18x € 32,84
Toetsenbord: Logitech G15 Gaming Keyboard (USB) € 72,42
Behuizing: Antec LifeStyle Sonata III (=met 500Watt) € 102,40
Monitor: Samsung SyncMaster 205BW € 220,19

Totaal € 1.568,71

Uiteindelijk ben ik van plan om dit systeem ook aan te gaan schaffen. Heeft u een afwijkend voorstel met ongeveer dezelfde specificaties, dan stel ik dat zeer op prijs. In afwachting van uw reactie,

Groet.

In ieder geval 2 opmerkingen:

- heb je dit plankje al overwogen -> Asus P5B de luxe/wifi-ap
- "slechts" 500 Watt voeding bij zo'n monstertje? Als dat maar goed gaat............

Of een Giabyte DS3 serie moederbord, steeds weer bovenaan bij alle tests en een stukje goedkoper!

-

Ja moederbord vind ik toch altijd een moeilijk verhaal, omdat ze voor mij allemaal op elkaar lijken. hier moet ik nog even goed naar kijken maar ik weet zeker dat die prijs wel omlaag te halen is.

Wat betreft de voeding. Ik heb de configuratie voor een deel bij Best-buy guide gehaald van tweakers. Hierbij hadden ze zelfs een 450 Watt voeding zitten.

Ik heb helaas van voedingen (te) weinig verstand, maar gelet op o.a. de videokaart vermoed ik dat minimaal 600 watt geen overkill is?

Als je naar hardware info net gaat kun je de specs van moederborden naast elkaar zetten, da's wel zo handig voor een vergelijking.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan