High-End PC Samenstellen!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harmhelp

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2011
Hallo allemaal,

Ik heb geld te veel en wil graag een hele goede High-end PC samenstellen.
Mijn hobby's zijn o.a. grafisch bewerken en gamen. Maar... Wat heb ik daar allemaal voor nodig?
Ik wil super snel kunnen internetten en renderen, verder moet de PC natuurlijk in staat zijn om (moeiteloos) de zwaarste software en games af te spelen, het liefst allemaal te gelijk :d
Ik heb eerder zo'n High-end PC gehad, helaas hebben ze vorig jaar bij ons ingebroken en is de PC uiteraard meegenomen. :( Van die PC ben ik helaas de factuur kwijt waardoor ik niet meer weet wat voor onderdelen deze had.
Mijn budget bedraagt +/- €2000,-

Wat betreft de Accessoires en Beeldscherm:
- Razer BlackWidow Ultimate 2014
- Razer Razer Naga Expert 2014 Edition
- Razer Kraken Pro Groen
Wat betreft het beeldscherm: Hoe groter hoe beter.

Kan iemand mij de (benodigde) onderdelen aanraden? Overige tips zijn uiteraard welkom!
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,
Harm

link

en als monitor dacht ik aan deze ---> link

kan dit nog het is wat meer dan 2000,- maar aangezien dat je teveel geld hebt :p

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedankt voor het samenstellen!
Nog een paar vraagjes: Welke onderdelen zijn (extra) belangrijk als je snel wilt kunnen internetten, video's renderen en bewerken?
Voor het gamen is natuurlijk de grafische kaart het belangrijkst (waarin u de GTX 780 aanbeveelt). Is het misschien beter om 2 kaarten te gebruiken ipv 1? Bijvoorbeeld 2 keer de GTX 770? Scheelt qua prijs niet veel met één keer de GTX 780.

Ik kan me nog herinneren dat mijn oude monitor de Samsung Syncmaster was. Is de LG monitor een betere optie?

Daarnaast had ik bij mijn vorige PC een hele grote kast/behuizing. (De CM Trooper). Is de kast die u voor de samenstelling heeft gekozen van ongeveer de zelfde grootte? Ik zie liever een wat kleinere kast aangezien dat handiger is voor om op het bureau te zetten.

Daarnaast heb ik veel gehoord dat SSD schijven veel beter werken dan de normale harde schijven. Is dit verschil ook daadwerkelijk zo groot?

Groeten,
Harm

als je snel wilt internetten, video's renderen en bewerken dan zijn het ram geheugen, de processor, de videokaart extra belangrijk
of je beter 2 kaarten kunt gebruiken ik weet wel dat 2 iets mindere kaarten beter zijn dan een high end gpu, maar je systeem kan er minder stabiel van zal worden verder heb ik niet echt veel ervaring met meerdere kaarten ligt er ook een beetje aan welke spellen je wilt gaan spelen sommige gaan goed met twee videokaarten andere weer niet misschien dat iemand anders die vraag voor je kan beantwoorden
er zijn best wel veel samsung syncmaster modellen dus die vraag kan ik niet beantwoorden tenzij je meer info hebt over de monitor
de afmetingen van je oude behuizing zijn 59cm x 25cm x 61cm ( hoogte x breedte x diepte) van de corsair 52cm x 21 x 51 ( hoogte x breedte x diepte) deze is wel een stuk kleiner
de ssd schijven zijn inderdaad veel beter dan hdd's voorbeeld: een pc met windows zal met een gewone hdd ongeveer in 1 minuut opstarten met een ssd ongeveer 7-10 seconden enige nadeel van een ssd is de prijs de prijs per GB is veel groter dus daarom heb ik in het lijstje een ssd van 256 gb gedaan en een hdd van 1tb voor opslag van foto's en video's enzo

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik ben op het moment aan het twijfelen tussen een aantal processors.
Welke vinden jullie het beste (om te kopen)?

- Intel i7 4790K
- Intel i7 4770K
- Intel i7 3770K

De prijsklasse is ongeveer hetzelfde.

En is de - i7-4930K - het geld meer waard?
Aangezien het qua prijs met bovenstaande processors veel scheelt.

Dan nog een vraagje, nu weet ik dat SSD schijven vele malen sneller zijn dan de normale HDD schijven.
Ik ga tussen een 250 GB en 500 GB SSD schijf kiezen. Werkt de 500 GB versie ook sneller en beter in opzichte van de 250 GB versie? Of is het verschil alleen de opslagcapaciteit?
Want naast de SSD Schijf wil ik ook een 2TB HHD kopen wat inhoudt dat ik geen 500 GB extra nodig heb.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
in gamen scoort de intel i7 4930k vaak net iets slechter dan de andere maar in videobewerking weer veel beter dus het is net maar wat je wilt
voor de ssd ligt het er aan welke je neemt bij sommige is het wel zo bij andere weer niet

Laatst bewerkt:
Het is voor videobewerking en gamen. Beide worden even veel gedaan.

Ik heb 2 selecties gemaakt van een processor en een videokaart.
Welke combinatie vinden jullie het beste?

(1) De Intel i7 4930K en de MSI Geforce GTX 770 - €770,-
(2) De Intel i7 4790 en de MSI Geforce GTX 780 - €730,-

Nog een vraagje, als ik een videkaart wil kopen zie ik heel veel verschillende merken, (Asus, MSI, nVidia, etc.) maar wel hetzelfde model.
Welk merk adviseren jullie mij?

Laatst bewerkt:
de intel i7 4790k is beter en dan dacht ik samen met dit moederbord --->link
en bij de samsung pro serie is er alleen een verschil in opslag
voor het ram geheugen meeste vinden crucial en kingston zijn wel het bekendst denk ik zelf let ik niet zo vaak welk merk het beste is maar kies wel vaak voor crucial en dan staat er vaak sport en tactical bij dat is vaak meer voor de marketing
een gtx 770 is wel een downgrade maar niet een hele grootte
als je de gtx 780 wil raad ik je de asus aan die heeft hele goede prestaties deze ---> link

Hoi,

Mijn reactie hiervoor was misgegaan er stond niet alle benodigde informatie in.
Dus hier even de goede vragen:

Het is voor videobewerking en gamen. Beide worden even veel gedaan.

Ik heb 2 selecties gemaakt van een processor en een videokaart.
Welke combinatie vinden jullie het beste?

(1) De Intel i7 4930K en de MSI/Asus Geforce GTX 770 - €770,-
(2) De Intel i7 4790K en de MSI/Asus Geforce GTX 780 - €730,-

Nog een vraagje, als ik een videkaart wil kopen zie ik heel veel verschillende merken, (Asus, MSI, nVidia, etc.) maar wel hetzelfde model.
Welk merk adviseren jullie mij?

Laatst bewerkt:
ik zou dan voor de 2 optie gaan met de videokaart krijg je meer prestatie tegen twee processor die best wel dicht tegen elkaar zitten bovendien als je echt wil gebruiken maken van de snelheid van de i7 4930k moet je ook snel en veel geheugen hebben
als gtx 780 zou ik de asus (zie vorige bericht) nemen die heeft hele goede koelprestaties is erg stil en is ver overgeklocked

Ik lees net dat de Intel i7 4930K veel beter is voor videobewerking dan de 4790K.
Wat betreft het gamen is er geen verschil volgensmij.

Wat kun je zeggen over de Asus GTX 770? Is het verschil met de 780 daadwerkelijk zo groot?
En raden jullie mij ook Asus aan? Of is nVidia of MSI beter in dit geval?

Goedemorgen,

Ik zou de ssd van 500gig even laten en een hdd plaatsen van deze besparing kan je 4930 en 780 bekostigen de 500 gig ssd kan je altijd later nog nemen dat doe je vlugger als een nieuwe videokaart en wat extra opslag is altijd makkelijk. en is de duurdere prijsverschil van de 4930 tbv videobewerking het je waard?

Laatst bewerkt:
Ik lees net dat de Intel i7 4930K veel beter is voor videobewerking dan de 4790K.
Wat betreft het gamen is er geen verschil volgensmij.
ik zou het fijn vinden als je m'n berichten wat beter leest daar zeg ik ook bij dat de 4930k veel beter is in videobewerking en dat hij net iets minder scoort in gamen. Ik heb zelf ook even rond gevraagd, omdat ik zelf ook best wel twijfelde en daar vonden meerdere mensen toch dat je beter een 4790k met een gtx 780 kan nemen met de gtx 780 heb je soms wel 30 fps meer wat je ook kan doen zoals als modag zegt de ssd even links laten liggen en later erbij kopen dan heb je de 4930k en de gtx 780

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan