Highlight kleuren wijzigen in Adobe Acrobat DC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropie58

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Hallo,

Ik heb een vraag m.b.t. het wijzigen van de higlight-kleur bij een geselecteerde tekst. De muisaanwijzer lijkt daarbij op het eerste gezicht (met een beetje fantasie), op een icoontje van een opengeslagen boek met gestippelde zijkanten. De geselecteerde tekst kan ik dan de kleur geven van de arceerpen zoals weergegeven boven in de Adobe-taakbalk (standaard: geel). Als ik vervolgens die kleur van de geselecteerde tekst wil aanpassen doe ik dat middels "eigenschappen" via de rechter muisknop.

Wil ik dan verderop in de tekst wederom een stuk tekst selecteren om te arceren, dan is het icoontje van het "opengeslagen boek" gewijzigd in een "handje". Het lukt mij dan niet meer om de kleur van de vervolgens geselecteerde tekst nog een andere kleur te geven. Klik ik vervolgens op de rechter muisknop, dan krijg ik allemaal "koppeling"-opties en géén "eigenschappen".

Ik heb het ook in een ander PDF-file geprobeerd, en daar blijft het "opengeslagen boek"-icoontje gewoon zichtbaar en kan ik rustig teksten selecteren, arceren en vervolgens kleuren wijzigen.

Ik denk dus dat dit te maken zou kunnen hebben (in dit document?) met het "handje", omdat de tekst-selectie dus klaarblijkelijk niet meer kan plaatsvinden met het "opengeslagen boek"-icoontje. Ik snap ook niet waarom dat "handje" verschijnt en wat dat met een tekst-selectie doet. Is dat "handje" misschien uit te schakelen o.i.d.?

Ik hoop dat iemand mij dit kan uitleggen.

Ik hoor graag van jullie.

Cheers!

Robert.

Gebruik al jaren geen Acrobat meer, maar een icoontje dat lijkt op een boek is mogelijk een verwijzing naar Bookmark of Bladwijzer.

Dank voor jouw reactie. Maar, ik ben er inmiddels achter. Het icoontje slaat op "het redigeren" van het document. In- of uitschakelen daarvan, geeft de optie om het het probleem waar ik tegenaan liep, op dat moment teniet te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan