Hij ' laadt' enorm langzaam, wat kan ik hier aan doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JolandaC

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Ik heb een HP 916, en hij deed het altijd prima, maar sinds kort is hij enorm langzaam met het laden van zijn afdruk, hiermee bedoel ik; ik ben nu bijvoorbeeld bezig met 100 kaartjes af te drukken, allemaal dezelfde, maar bij ieder kaartje moet hij de grootte opnieuw belapen, dit is 542 mb voor dat kaartje( wel veel, kan dat wel? ) en telkens moet hij dus opnieuw die 542 mb ' laden' , dit durrt telkens tussen de 3 en 10 minuten, dus dat varieert ook nog eens.
Verder draait er zover ik weet niets op hetzelfde moment.

Hoe kan ik dit oplossen? Want dit duurt uren :-(

Jolanda

Zet de printer eens terug naar zijn default instellingen.
Wat je beschrijft is waanzinnig.

Kijk ook eens naar de documentgrootte van je printje.
Dit moet eerder iets zijn in de orde van grootte van 10 kb oid en geen 542 Mb.

Hoi, Bedankt voor je snelle hulp, want ik baal hier echt van.
De printer instellingen staan goed, heb ik teruggezet, maar de grootte van het bestand is dus nog steeds 542 mb.
Het is een bestand van Corel Print House, daar heb ik een kaartje mee gemaakt wat ik dus 100 keer wil uitprinten.
Waar kan ik dan zien of dat niet klopt?

Jolanda

Gewoon bij het bestandje kijken hoe groot het is.

Het bestandje zou maar 96 kb zijn, maar wanneer ik op printen druk gaat hij dus inladen tot 542 mb.

Ja, maar wat laat je afdrukken?
De werkfile of het opgeslagen plaatje?
Een werkfile kan zeer groot zijn.

Heb je export gedaan en dan opgeslagen als gif of jpg?
Dan kun je dus de jpg of gif afdrukken.

Ik heb gewoon in het programma gekozen om het gemaakte kaartje af te drukken.
En dat kaartje is als opgeslagen cph-bestand nog geen 90 kb groot.

Jolanda

Ik kan in Corel niet exporteren, dus kan het niet anders opslaan als cph-bestand, maar ik heb wel geprobeerd het opgeslagen bestand te veranderen in een jpg-bestand. Dat lukte wel, maar afdrukken in een ander programma gaat weer niet, ' no valid jpg ' of iets dergelijks komt er dan. In Corel Print house lukt het weer wel om af te drukken maar dan laadt hij het dus weer in als een 542 groot bestand.

Jolanda

Lees nog eens goed de help sectie van Corel door, want waarschijnlijk kies je ergens voor een verkeerde bewerking.
Geeb enkele printer kan een bestand van 542MB normaal verwerken, dus moet je een instellingsfout hebben gemaakt in Corel.

Dat is nou net het gekke; ik heb al zo vaak kaarten gemaakt ermee, en nooit problemen gehad, maar wat ik nu nog ff kan proberen is Corel verwijderen en opnieuw installeren en dan eens kijken wat ie dan doet.
Ik laat het wel weten.
Jolanda

Opnieuw geinstalleerd, maar helaas is probleem er nog steeds.
Ik hoop dat 1 van jullie de oplossing weet voor mij.

Jolanda

Voor Topmas38.

Beter lezen, het probleem is plotseling ontstaan, In Corel kan ze niet tot een oplossing komen.
Waarom zou het geen printer probleem kunnen zijn.

Want jouw commentaar gaat net zo goed op voor het Corel programma. Tenslotte heeft ze al heel veel kaarten gemaakt. Waarom deze niet.

Nou, ik heb het op een andere manier opgelost hoor.
Ik heb met Microsoft Picture it de kaart nog maar een keer gemaakt, en nu print hij het perfect en snel uit.
En Corel gooi ik uit het raam ;-)
Bedankt voor jullie hulp.

Jolanda

Geplaatst door sigma
Voor Topmas38.

Beter lezen, het probleem is plotseling ontstaan...
Jah, sorry

ik lees ook heel snel over dingen heen en kom dan tot een raar antwoord.
Ik ga maar eens wat beter lezen, komt het allemaal weer goed :)
:thumb:

Mooi dat het opgelost is. :)

Topmas, heb geen hard feelings hoor. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan