Hij schakelt soms spontaan uit...

Status
Niet open voor verdere reacties.

stancia

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2006
Hallo,

Ik weet niet of ik op de juiste afdeling ben, maar waag het er maar op;) .

Het punt is dus dat ik, nadat ik mijn computer naar een zgn deskundige heb gebracht die bedacht dat hij windows gewoon even opnieuw moest installeren:mad: en het uiteindelijk maar opgaf , zelf maar weer een poging heb gedaan het probleem op te lossen. Tevergeefs! Dus op naar hijackthis, die me in het verleden al eens ontzettend goed hebben geholpen. Maar helaas, konden zij het probleem ook niet vinden en verwezen me door naar jullie.

Het probleem wat ik heb is dat mijn computer soms spontaan uitvalt, meestal als ik op internet zit (nu dus gelukkig even niet).:D En zeker als ik powerpoint wil opstarten. Het scherm wordt dan zwart en de computer doet dan helemaal niets meer. Ik moet dan de aan/uitknop indrukken om de computer uit te zetten.Misschien hebben jullie een idee?

stancia

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl
,
Heb je al gescand met diverse programma;s als Spybot, AD-aware en dergelijke, anders even everest free downloaden, en even naar de temperaturen kijken, en de voeding.

Ik vermoed dat dit een voeding probleem is.

Ik weet niet of ik op de juiste afdeling ben, maar waag het er maar op .
Daar hebben we mods voor :thumb:

Laatst bewerkt:
Als je temperaturen inderdaad te hoog zijn zet dan eens je kast open, en stof hem. Kijken of het zelfde probleem zich voor doet wanneer je computer kast open staat.

Welkom op Helpmij.nl
,
Heb je al gescand met diverse programma;s als Spybot, AD-aware en dergelijke

Ja, en heb ook zoiets wat combofix heet, uitgevoerd. En volgens de behulpzame gozer op hijackthis waren mijn logjes schoon:D. Hij vermoedde dat het een hardwareprobleem was.

@Lollige? Open, dicht, met of zonder kast, binnen of buiten, in het zonnetje of... verzin zelf maar wat, hij blijft het gewoon doen!:mad:

Heb je nog een andere voeding die je proberen kunt ? Temp. zijn goed ?

Andere voeding:confused: Als in stekker? Eh sorry, maar zou je misschien iets minder plastisch kunnen zijn? Ben niet echt een expert, was al heel erg trots op mezelf dat ik het tot hier heb geschopt;) En of de temperatuur goed is? Jeetje, moet ik hem nog temperaturen ook?:confused: Wat noem jij goed?

Met everest kun je alles uit het systeem halen, daar is ook een ( verkenner structuur ) een knop met senoren ( iets dergelijks ), daarmee kun je de temperaturen uitlezen.

Ik bedoelde met de voeding , de complete voedingskast in de PC even vervangen. Een voeding uit een andere voeding halen en in "deze"doen. Maar dan moet je natuurlijk wel zeker weten dat je het kunt :confused:

En ik neem aan dan je ook geen foutmeldingen krijgt of een blauw scherm ( vaak een automatische herstart van de computer tot gevolg ).

Ik bedoelde met de voeding , de complete voedingskast in de PC even vervangen. Een voeding uit een andere voeding halen en in "deze"doen. Maar dan moet je natuurlijk wel zeker weten dat je het kunt :confused:

Even? Tjonge, je maakt geen geintjes he? Maar ik zou het waarschijnlijk wel kunnen als ik zou weten hoe het moest:confused: En everest? De enige Everest die ik ken is de berg:p Dus dat zal je me even uit moeten leggen. Is dat een programma dat ik kan downloaden, of heb ik dat al zonder dat ik het weet op mijn computer?:shocked:

En je veronderstelling mbt het ontbreken van een foutmelding en een blauw scherm is correct: Die krijg ik dus geen van beide nadat ik de computer weer heb opgestart.

En je veronderstelling mbt het ontbreken van een foutmelding en een blauw scherm is correct: Die krijg ik dus geen van beide nadat ik de computer weer heb opgestart.

Maar ik bedoelde oof eventueel een foutmelding VOOR dat deze vastloopt

En nee, ik maak geen grapjes ( hebben we lollige voor ) :p

Ook niet Chielio. Alles loopt vanzelf tot mijn computer besluit dat hij er weer genoeg van heeft en dan verder ook maar iets weigerd te doen. Dus gewoon zwart scherm en dan moet ik weer op de aan/uitknop drukken om weer opnieuw te beginnen.

En Skelle? Zou je misschien even rekening met het feit willen houden dat ik een totale leek ben? Memtest?:confused: Durf zonder enige twijfel te zeggen dat ik dat dus nog nooit heb gedaan:confused:

En raden jullie me echt die Everesttest aan zodat ik erachter kom wat er precies in mijn doos zit, om AJ maar even te quoten?:p

Ja everest kleed je computer zeg maar helemaal uit, en geeft precies aan wat voor systeem je hebt.

memtest is een programma is je geheugen test ( zelf nog nooit gebruikt ) POST van HARRY met memtest. Maar volgens mij moet je wel geduld hebben, duurt even voordat deze klaar is.

Goed, op naar Everest dan maar:p En aangezien geduld niet mijn beste eigenschap is, wacht ik nog maar even met die Memtest... kan altijd nog... toch?

Laatst bewerkt:
Nou Chielio, heb dat Everestgebeuren gedaan:confused: En toen? Er is weer een hele nieuwe wereld (mijn verwarring groeit nog steeds) en weet bij god niet wat ik er allemaal mee moet. Jij hopelijk wel? Voor zover ik het even heb bekeken, kan ik dus nergens de temperatuur vinden, maar er staat zoveel dat ik niet weet waar ik moet beginnen.

Oh, er stond wel iets op de problemenafdeling dat mijn Bios:confused: twee jaar oud is en ik naar updates, of grades moet zoeken?

Je kunt je bios updaten, maar daar weet ik niet veel van ( waarschijnlijk moet je dan naar de site van je motherboard ) ik zal even zoeken ( hier op het forum ) staat ergens een schreendump van everest ( zit nu op het werk ), waar je de sensoren kunt vinden.

misschien dat andere het weten ???

Kijk eens

attachment.php

Verplaatst naar ----------> Systeem
Oh, er stond wel iets op de problemenafdeling dat mijn Bios:confused: twee jaar oud is en ik naar updates, of grades moet zoeken?
Deze melding kun je negeren, het bios hoef je alleen in uiterste noodzaak te updaten, het is niet iets wat je even doet omdat er toevallig een nieuwe versie is.

En nee, ik maak geen grapjes ( hebben we lollige voor ) :p
:D :D

Ik denk niet dat het een probleem is met de temperatuur, anders was het vast wel voorbij geweest wanneer de kast open had gestaan....

Werk je met windows XP?
Ga dan eens naar taakbeheer (Cntr + shift+ escape of soms cntl + alt+ delete) en kijk eens naar cpu gebruik, en geheugengebruik.. Het kan msschien zijn dat dat ver boven normaal is, en dat je computer daar niet tegen kan...
Het staat onderaan, maar je kan ook voor iets uitgebreiders bij prestaties kijken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan