Hij start niet meer op!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen Kampioen

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Ik heb een probleem met een computer; hij start niet meer op!

Het besturingssysteem dat erop zit is Windows ME. Ik was er niet bij op het moment dat het verkeerd ging, maar hij start nu met geen mogelijkheid meer op. Hij loopt telkens vast in ME, en als ik dan op CTR+ALT+DEL druk krijg ik een leeg venster. Er draait dan dus geen enkel programma!

Als ik de computer opstart krijg ik vier opties:
1. Veilige modus
2. Opstarten via Bootlog.TXT (of ziets)
3. Normaal
4. Stap voor stap

Bij de veilige modus krijg ik alleen een bureaublad (zonder programma's!) dat niet meer reageert, bij de andere opties start Windows ook alleen het bureaublad, maar dan komt ook "stuurprogramma's zoeken" in beeld. Hij geeft echter niet aan voor weat voor een apparaat.

Bij automatisch zoeken vind hij niets. Ik heb wel een driver & utilities CD, maar de computer lijkt helemaal geen CD's meer te pakken. Als ik 'locatie opgeven' aanklik en dan 'verwisselbaar medium' dan gaat hij alleen de A-schijf bekijken, en laat hij de CD-Rom speler (en brander) buiten beschouwing.

Als ik een locaties wil specificeren en ik op 'bladeren' klik, kan ik helemaal geen D:\ (CD-Rom) of E:\ (brander)kiezen! Er zijn wel ineens twee lokale schijven, een C:\ en een D:\ schijf!

Iemand enig idee hoe ik die computer weer opgestart krijg?

Groeten Jeroen

Kan je via Start nog wel bij Programma's komen om eventueel via Bureau accesoires naar systeenhestel te gaan?

ga naar: start / uitvoeren, tik daar in: scanreg /restore
klik dan op OK.

(spatie tussen scanreg en restore)

Ter verduidelijking; met bureaublad bedoel ik alleen de achtergrond daarvan!!!

Dus niet de taakbalk, de Start-knop, etc.

Was inderdaad een beetje een omslachtige uitleg...

Jeroen

lukt het volgende wel?

Fout herstellen van pc:

Als de pc in de war is en de instellingen niet goed staan het volgende te doen; start in MS-DOS [Startknop drukken links onderaan > Afsluiten > Opnieuw opstarten in MS-Dos Modus.] we zien Windows en daarachter typen we cd.. en drukken op Enter.

Nu hebben we de C: en typen; scanreg/restore druk op Enter. Kies een eerdere datum in het venster en volg de aanwijzingen. Hierna start de pc weer op met de instellingen van de datum die gekozen is en de fout is weg.

bron: http://home.kabelfoon.nl/~eckhardt/Computer/Computer instellingen.html

Dat lukt waarschijnlijk ook niet want hij heeft geen Startknop.

Heb je een bootdisk. download die anders even van www.bootdisk.com. En probeer daarmee op te starten.

In geval van een auto zou ik zeggen: je bent ingestapt in de kofferbak.
In geval van een pc zou ik zeggen: herinstalleer Windows.

Enne ... Installeer nooit Windows Me! Het zit vol met dit soort problemen. Windows 98 is hetzelfde met minder problemen, 2000 of XP kan ook.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan